Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hvor mye middag spiser de? Jenta mi spiser nå et helt glass samt litt dessert etterpå. 3 timer senere er det grøt og likevel våkner hun på natta.. Hjeeelp..
Faylinn Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Her er alt på tverke med mat om dagen, og dermed er vi oppe en gang på natta også. Ha spiser nesten ikke på dagen. :-( Men for en stund siden sov han natta gjennom, og da la vi merke til at hvis grøtmåltidet kom for sent på kvelden så våknet han om natta og ville ha mat! Mitt tips er derfor at siste måltid er mme / mm. Prøv å legg grøtmåltidet tidligere noen dager og se, ikke uvanlig at babyer som får grøt på kvelden er urolige om natta, selv om det ikke gjelder alle.
Roketikka Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Gutten min spiser også et helt middagsglass, samt grøt 3 timer etterpå og litt MME før han legger seg. Alikevel er han verre enn noen gang på natta. Spiser 2-3 ganger i løpet av natta og det har han holdt på med en måned nå. Er overbevist om at dette har blitt en uvane, så til helga skal samboeren ta han på natta og tilby kun vann når han våkner..... Gruer meg, men ser dette som eneste utvei nå! MÅ også legge til at han spiser godt resten av dagen også. Full grøtporsjon til frokost. MME og frukt som mellom-måltid midt på dagen.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Når vi begynte med faste føde (grøt x 2 og middag + frukt) så spiste også gutten vår om natta. Men han spiste 2 ganger.. Når dem får fast føde, så trenger dem ikke mat om natta. Da er det nok blitt en vane/kos. Så da må dem avvennes med det.. Gutten vår var ikke spesielt glad i melk om dagen, men han drakk masse om natta, så vi var ganske sikre på at det var pga. vane, og kosen om natta. Vi begynte og avvenne gutten vår til ett nattmålt (eller tror han slutta med det selv da vi begynte med middag). Når han hadde fått fast føde en stund, og fortsatt hadde ett nattmåltid, så begynte vi og avvenne siste nattmåltidet. Jeg kom med en flaske med vann når han våknet. Det ville han ikke ha. Han våknet og gråt vel til samme til i en god uke. Så gikk det over til at han våknet, men da holdt det med smokken. Å etter det så var det ikke mange nettene han våknet heller. Så det tok vel ca. halvannen/to uker å avvenne han. Det var tungt i starten. Vi holdt det jo gående en time midt på natta.. Men det pleier å gå fort over.. Men har du først begynt, så ikke gi etter.. For de lærer fort de små=)
~~¤April baby¤~~ Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Min er våken 3 ganger pr natt,jeg har blitt så vant til det,at jeg tenker sånn er det bare. Han er 6 mnd. Han får grøt 2 ganger,og middag,frukt+mme. Vi skal ta og begynne med vann på natten,gruer meg,det blir vel tøft i begynelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå