Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Er det greit å koke litt vann med noen svisker oppi, og bruke det vannet å blande ut mme? Vesla er så hard i magen, men når jeg tar malt i melka bare gulper hun opp igjen, eller jeg vil nesten si kaster opp igjen for spruten står av munnen hennes, så derfor tenkte jeg å prøve med litt kokt sviskevann. Men er det skadelig ennå, hun er bare 6 uker?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Det ville jeg aldri gjort uten å ha rådført meg med lege eller helsesøster først. De skal ikke ha noe annet enn mm eller mme så tidlig. Avføringsmønstre hos babyer som får bare mm kan variere veldig. Alt fra 8 ganger i døgnet til en gang i uken. Det er jo ikke sikkert hun har hard mage. Hvis du har spedbarnsboken, så står det en del skrevet om sånne ting der.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg fikk beskjed på helsestasjonen jeg, å gi prøve jenta mi med sviskesaft, selv om hun var så liten. Hun var så hard i magen, og selv om det står 4 mnd på sviske-glassene, så var dette ikke farlig. Om det hjalp mot jentas mage, så var jo d det beste. Ang. at barn har forskjellig avføringsmønster; det er som regel unger som drikker mm som kan bæsje annenhver uke osv... De som drikker mme, de skal helst ikke bæsje sjeldnere enn 2 dager imellom fikk jeg beskjed om. Skulle være obs. på det når hun var så liten og drakk mme. Det blir noe annet når de blir større, og vi vet rutinene/vanene deres. Men er du usikker, så kan du jo ta kontakt med helsestasjonen din:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Kan det være fordi hun spiser fort? Min baby gjorde det. Begynte å ta fra ham flasken med et par minutters mellomrom, og ta ham opp på skulderen så han fikk rape. Da ga prosjektil-gulpingen seg. Babyen min er sju uker.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Hallo. Babyen er seks uker. Kanskje litt tidlig eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå