~sjiraff~ Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Er ikke kjempeglad i alle slags grønne grønnsaker, og ikke vet jeg hvem av de som inneholder jern heller, bortsett fra brokkoli. Men saken er at jernprosenten min er lav, og jeg er jo trøtt og sliten og må ha i meg mere jern. Har ikke lyst til å spise jerntabletter så må ta det via kosten. Leverpostei er greit i perioder og nå er jeg jo selvfølgelig i en orker-ikke-leverpostei periode... Skal kjøpe brokkoli i morgen og spise med dipp (ikke så glad i kokt). Men hva annet kan jeg spise, som i tillegg er godt?
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 spinat. Fungerer veldig fint i potetstappe til hele familien. Ellers så fant jeg mange gode råd på http://www.nif.idrett.no/files/%7B6F21BFBA-CAFB-43A6-9EBB-D7DC44946DF3%7D.pdf Hadde også jernmangel. Husk å kombinere c vit med jernholdig mat.
Libido- Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 for å øke jernnivået, er det vanskelig å få det til med mat. bruk tabletter i noen mnd, deretter spiser du jernholdig mat. Her står det litt om mat og jernmangel http://www.helsenytt.no/artikler/jernmangel.htm
Mille** Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Blodpudding!!! Hehe...med appelsinjuice til! Hørtes ikke det nam ut kanskje!??? ;o) Sørg for å ikke drikke kaffe og te sammen med måltidene, drikk appelsinjuice. Ellers grovt brød, kjøttmat, innmat.
Mmmmmammman Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Spinat er også godt i wok, omelett og pai! Jeg brukte spinat, funket kjempefint. Kan lures inn i mye uten at det tar oppmerksomheten fra andre ingredienser..
~sjiraff~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2007 Jernlageret mitt er ikke så ille (trorjeg), men blodprosenten er lav. Fikk den fint opp ved hjelp av kosthold før (da jeg var blodgiver). Men nå spiser jeg ikke noe særlig kjøtt pga graviditeten (makter det ikke), så defor trenger jeg alternativer )
Mmmmmammman Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Må også få anbefale en type jerntabletter! Aminojern! Veldig bra, ikke hard for magen. Kan ikke spise de vanlige da jeg holder meg unna svin, men aminojern er vegetabilsk. Veldig populær i Danmark, men jordmora mi hadde ikke hørt om dem, så hun ble litt satt ut da jeg fortalte om dem og spinat isteden for Hemojern og Leverpostei, hehe. Kjøpte dem på helsekostbutikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå