Gå til innhold

Navn på kunstnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg et nytt bilde til å henge opp på veggen, men har ikke så god greie på kunstnere. Liker sterke farger og er ikke glad i typiske landskapsmalerier. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vebjørn Sand har jo en del fine bilder.

Skrevet

Vil også trekke frem Vebjørn Sand.. Han er utrolig flink!!

Skrevet

hvis du ikke er en typisk kunstsamler, som har tenkt å bruke over 10 000 på et bilde, ville jeg nok heller kjøpt plakater/opptrykk av feks dali (mye farger, ikke tradisjonellt i d hele tatt!)

bosch er også genial (bedre enn dali, men ikke så lett å oppdrive innenfor plakat-fronten..)

er ikke store kunstkjenneren selv, men kjenner flere kunstnere, og er stadig med på utstillinger, og ser gjerne i bøker! men for guds skyld! unngå klisjeer som sand og aulie!! da burde du heller kjøpt bilder på ikea..

oslo kunstforening har billige trykk, (i prisklassen 5000) (se også tegneforbundet og kunstnerforbundet)

da får du iallefall kunst som er unik, og ikke masseprodusert!

Skrevet

Elisabeth Werp. Fantastiske bilder!!!!

Skrevet

Jeg liker veldig godt Amadeo Modigliani sine motiver, fargevalg og penselføringer, og har selv vært mye inspirert av han i egne malerier.

Du kan jo google på ham, så ser du litt hvordan bildene hans ser ut. Så kan du jo eventuelt kjøpe noen plakater av maleriene. Har noen plakater selv, som er kjempeflotte :)

Skrevet

Vil også anbefale plakater av Dali, han er en av mine favoritter. Veldig glad i fargene hans og har stor sans for surrealismen.

Skrevet

Spørs jo litt hvilken kunstretning du liker da, abstrakt eller ikke, moderne eller ikke...

Mine personlige favoritter er M.C. Escher (utrolig kule bilder, optiske bedrag, men lite farger...), Picasso, Salvador Dali , Gustav Klimt og Vincent van Gogh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...