Gå til innhold

Kvalme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er 14+1 i dag. har vært kvalm siden uke 6. inn og ut av sykehuset. Å herregud er så sliten av dette. trodde jeg var ferdig med det verste i uke 12, men fortsetter å kaste opp. Flere som har de sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset bråstoppet det å dagen 15 uker. Da hadde jeg vært konstant kvalm fra uke 5. Omtrent som å kome til himmelen... :-) Håper det gir seg for deg snart også, så du kan kose deg med babymagen

Skrevet

Hei! Jeg har det på samme måte, har holdt meg såvidt unna innleggelse hittil. Jeg er også 14+1 i dag, og har vært sånn dårlig i 7 uker nå, og sykmeldt like lenge. Det er nok "vanlig" at noen får hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) dessverre, men vi skal nok greie oss vi også!:) Hva har du prøvd av "hjelpemidler" da? Kvalmestillende tabletter? Akupunktur?

God bedring! Klem fra meg som vet akkurat hvordan det er å være så dårlig....

Skrevet

Jeg var kvalm og kastet opp mange ganger om dagen frem til uke 19, da forsvant endelig kvalmen.

Skrevet

Hei!

Jeg er 13+2 i dag. Kastet opp og vært konstant kvalm i 7 uker nå. Sykemeldt. Har prøvd det meste, men ingenting hjelper. Så du er ikke alene nei:)

Men du? Hvor lenge må du være på sykehuset av gangen når du må inn? Legen min sier at jeg må på sykehuset om jeg ikke får i meg mer væske til neste kontroll. Vil ikke! Så derfor jeg lurer på hva som egentlig skjer på sykehuset. Hun sa jeg måtte få næring gjennom hånda eller noe?

Skrevet

Er i uke 27 og er kvalm enda (sorry)

Men kaster ikke opp hver dag da

Prøv akupunktur. Det har iallefall hjulpet meg mye :)

Skrevet

Hvis du blir innlagt så får du bli i max 4 dager (sånn er det på St.Olavs i Tr.heim i allefall). Der får du næring intravenøst, i tillegg til kvalmestillende. Jeg har fått råd for å få i meg nok væske; drikk en LITEN slurk vann/cola/saft hvert kvarter. Det er passe nok til at magen tåler det. Lurt å drikke noe annet enn bare vann, i allefall hvis du spiser lite. Drikk noe med sukker i, gjør at man ikke blir så slapp pga lavt blodsukker.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...