Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller. Noen har blitt gravide mens man går på det og mensen har allikevel kommet da det er "pillefri" uke. Hvis man er blitt gravid og man ikke vet om det og går på p-piller, kan det være farlig da?

Tenker farlig iforhold til fosteret.

Jeg er ofte kvalm på kvelden og har masse utflod. Er ofte svimmel og emosjonell... Bør jeg teste meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-piller er skadelig for d ufødte barnet ja, så d er lurt å slutte på med en gang du tror du kan være gravid.

Om d er tid for å teste, altså etter ventet mens, så er d sikkert lurt å teste om du tror du kan være gravid. Lykke til!

Skrevet

Men jeg fikk mensen for 2 uker siden. Trodde jeg var gravid før jeg fikk det.. Men så kom mensen.. Mensen var veldig annerledes enn hva den pleier å være.. Litt annen rød farge og rare smerter.. Jeg begynte igjen på P pille brettet da den "pillefrie" uka var ferdig og nå ha det gått 2 uker.. Bør jeg sjekke?

Skrevet

Jeg har akkurat pratet med både legen min og vakthavende på føden om dette, og begge sier at det ikke er noe fare for fosteret om man blir gravid om man bruker p-piller og ikke vet at man et gravid før det har gått en stund. Jeg har opplevd dette to ganger, først med Trionetta, nå med Ceracette. Er veldig mange som ikke vet at man har blitt gravid og dermed fortsetter å bruke prevensjon, men det skader ikke fosteret på det stadiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...