Gå til innhold

Fy Faan for en barnehage!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen til guttene mine er helt ute å kjører!! Nå så truer personalet barna med å ta på seg bleie og må sitte i barnestol hvis de ikke gjør som de sier,og hvis de ikke er snille!! Dette går ikke ann,vi er 4 foreldreparr som tar dette vidre.Jeg har fått meg time hos ppt og helsestasjonen.Barnehagen raktner helt,de har ikke kontroll over barna engang. Mye sykdom og nye vikarer hverdag som heller ikke har politiatest. dette er helt forferelig!!!

Hjeeelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, du store...

Dette er krisetilstand, spørr du meg. Fortell hvordan det går videre!

Lykke til!

Skrevet

Her bør du få et møte med styrer og den som har ansvaret for barnehagene i den bydelen du bor, eller området om du ikke bor i Oslo. Dette høres unektelig helt utrolig ut. At det er mye vikarer på denne årstiden med sykdom ol. er det nok vanskelig å gkjøre noe med, men politiattest skal alle måtte legge frem.

Er dette en privat eller kommunal barnehage?

Skrevet

bleie? hvor gamle er barna dine? stakkar barn da. og politiatest må man jo ha for å jobbe i barnehage:s

Skrevet

Uff, dette var en uansvarlig og utrygg barnehage!

Jeg hadde nok ikke turt å sendt barna mine dit nei!

Men dere må si fra til skolekontoret og evt.helsesøster om dette!

Og politiattest må dei ha ellers er det ulovlig å ansette vedkommende!!!

Blir jo ikke noen trygg tilværelelse hverken for barn eller foreldre i denne barnehagen!

Lykke til!

Skrevet

Det er helt forferdelig..men dessverre ikke sjelden. Jeg har jobbet i mange barnehager, og den jeg jobbet i sist sluttet jeg i fordi jeg ikke lenger kunne stå for den måten barnehagen ble drevet på. Der var ingen sikkerhet, og de som jobbet der satt bare på rumpen hele dagen og spiste og drakk kaffe. Hvis barna gjorde noe galt ble de satt "bort" i stoler som de ikke kom seg ut av, og jeg opplevde til og med at barn ble glemt igjen ute. Barna gikk også med bæsj i bleien, og hvis jeg var opptatt med et annet barn og spurte om noen andre kunne ta bleien, ble det ikke gjort. Fikk høre fra foreldrene at dager hvor jeg var syk, kom barna ALLTID hjem med bæsj i bleien - helt sår. Jeg prøvde å få ordnet dette, først ved å ta det opp med eier, som var en kødd, deretter med bydelen. Kom ingen vei, og foreldrene tok jo barna ut en etter en.. til slutt sa jeg bare opp - synes det var galt å ta inn nye barn i den barnehagen - ønske de velkommen og love gull og grønne skoger til godtroende foreldre (som var lettet over å få barnehageplass) når ingen ting fungerte forsvarlig. Det som er dumt, spes. i oslo, er at bydelene ikke vil stenge barnehager, fordi det ser dårlig ut på papiret (da de får mindre barnehagedekning) så dermed skal det dessverre alt for mye til for å få en barnehage stengt... Er synd at kvantitet går foran kvalitet.

Skrevet

OIIIIIIIIIIIIIIII! det hørtes ikkje bra ut....................... Håper det ordner seg?

Skrevet

Dette høres helt uholdbart ut! Har selv jobbet i barnehage og straffemetoder har ingenting der hjemme å gjøre!!!!

Hadde sporetreks tatt barna mine ut av barnehagen og forlangt møte med barnehageansvarlig i kommunen og styrer i barnehagen.. Dersom man får tak i styrer kan man selvfølgelig prøve forlange bedring i første rekke... Gjern få de til å ha et foreldremøte der de lover bedring overfor alle foreldre, noe som er mer forpliktende kanskje?

Men jeg hadde virkelig ikke lekt med barna mine sin følelse av trygghet i barnehagen. Gikk selv til en dagmamma som utførte samme typer straff og det sitter fortsatt friskt i minne. Desverre var det få foreldre i dette tilfellet som var klar ovet problemet..

Skrevet

Huff., dette høres ikke bra ut, Er omsorgsarbeider og jobber selv i barnehage. og har aldri vært borti noe av det du beskriver. I en barnehage skal barna få oppleve trygghet og det skal være trygge voksne som veileder barna til rett adferd. Får frysninger på ryggen av at barn eller voksne må gå med bleier som ikke er rene.

Har du ikke tatt det opp med styrer eller ped. leder? Eller er de like "galne"

Synes det er merkelig at det er bare 4 foreldrepar som reagerer....

Skrevet

Meldte du fra om dette?

det er man jo nesten pøliktig til når barn blir utsatt for sånn behandling.

Skrevet

Stakars barn!

Håper dere virkelig klarer å lage nok "bråk" til at de tar seg sammen og retter opp i tingene.

Jeg har hørt at de som er fristilt fra offentlige stillinger bare plasseres i barnehager fordi det er en ide om at alle kan klare den jobben. Det er så utrolig naivt og tro at alle kan passe barn i barnehage!

Det skaper elendig arbeidsmiljø og en veldig dårlig omsorgssituasjon for barna.

Håper alle foreldrene engasjerer seg og krever endring.

Skrevet

Hjelpe meg... Ikke greit. Jobber selv som førskolelærer i en stor barnehage med mye sykefravær. Men vi jobber ALLTID med å få vikarer som vi vet er gode eller som kommer fra et firma som kan garantere for dem. Nylig fikk vi også inn to oppsigelser fra ansatte fordi deres måte å snakke til barna på ikke var bra, og de oppførte seg jevnt over slettes ikke bra i bhg, og de nektet å godta veiledning fra styrer. Nå er barna tryggere og miljøet bedre.. Men det krever en del å stå mot røkla og kjempe for en god barnehage, og jeg er stolt av å ha vært med på prossessen. Så utrolig bra dere står på, lykke til med dette og håper virkelig det kommer noen vei!!!

Skrevet

høres ikke bra ut altså. men jeg må si at jeg tidt og ofte sitter barna på en stol når de har gjort noe galt. men det er jo barn på stor avdeling da. sier at nå kan de sitte her å tenke seg litt om så kommer jeg tilbake og snakker ferdig med dem etterpå. men det er selvfølgelig når de har gjort noe gale, ev flere ganger. får alltid en advarsel først. er det litt mindre så flytter jeg dem gjerne til en stol men sitter frem tegne saker eller noe som dem kan holde på med. for å få dem vekk fra situasjonen.

hender jo til tider at de ikke vil sitte der da..men stortsett så må de sitte der en liten stund...

jeg syns ikke jeg er slem med barna og ikke bør jobbe i barnehage selv om jeg gjør dette...

men er vel en annen måte de gjør det på i denne barnehagen.. og dette med å tvinge bleie på noen er jo helt forferdelig...

Skrevet

Hei til alle dere som har skrevet her+nye lesere!

Jeg hadde en sammtale med denne barnehagen i dag.Fortalte min mening og hva sønnen min følte ,da de sier at hvis de ikke er snille må de ta på bleie og sitte i banestol!.Dette er en avdeling fra 3-6 år.Jeg fortalte styrer at jeg som mor ikke aksepterte en sånn holdning.Så krenkene for barn som har nettopp sluttet med bleie,og det med å gå i bleie er jo bare sååå personlig! Jeg kaller dette for "missbruk av makt" til barn som ikke hører etter med den gang.Barn har mye energi,og denne bgh har ikke kontroll over barna i detheletatt!! Styrer forsvarte seg selv og sa at det var ikke vondt ment og at barna ikke oppfattet dette som alvorlig.Joda det gjør 3 barn i gata,de kom hjem og fortalte dette og ble redde for å gå i bgh.Barn er forskjellige og oppfatter ting forskjellig. Jeg fikk beskjed at jeg som mor ikke skulle gå vidre med dette til andre foreldre for det var ikke nødvenig mente styrer.Ærligtalt vi må jo få snakke med hverandre for å høre hva andres barn sier og opplever.Styrer er livredd for rykte i bgh.Jeg så at dere har jo et rykte dere skal ta vare på ,men dette ødlegger veldig for en barnehage.Når en pedagog tar dette ut i praksis.Jeg ble sint og sa at dette er helt bakmål!!Nå har vi foreldre snakket med helsestasjonen og kommunnen så nå håper vi at dette blir ordnet opp i.Barna våres skal glede seg til bgh ikke grue seg!!

Skrevet

Hei julememma!!!

Uff det hørtes da fælt ut, litt av en barnehage må jeg si. Kan jeg spørre hvilke bhg det er? Skal du ha baby i jula du også? Har termin 22 desember jeg.

Skrevet

Hei LeneSol! Jeg vill være anonym med nav på barehagen. Men jeg bor i tønsberg,så det er en bgh der! Ja jeg har temin 9 desember.venter gutt nr 3:) Lurer på hvordan dette kommer til å bli!!

Skrevet

Hei igjen! Ja skjønner! bare lurte for jeg er barne-og ungdomsarbeider i bhg. I Nes komune. Vi gjør ikke sånn med barna. Vi gjør heller alt for at de skal slutte med bleie. Tihi!!!! Man må sette riktige grennser for barna. viktig det!!! Jeg har termin 22 des, min første. Så det blir spennende.

Skrevet

Sånn går det når regjeringen bare tenker på å bygge barnehager og få nok plasser. Kvaliteten og nok kvalifiserte førskolelærere må til. Det er meget synd at vi ikke har en læreplan i barnehagen slik vi har på skolen.

Stå på og forlang et møte med styrer. Dere kan ikke godta slike forhold for barna deres. gå til avisen, de hungrer jo etter slike fy fy reportasjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...