Clemencia Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hører om mange som bruker ulike "triks" og/eller kjerringråd for å bli lettere gravide. Synes dette var litt spennende, så nå har jeg gått til innkjøp av ingefær, ingefær-te, slimløsende mikstur, ginseng også folat/omega-3 kapsler Skal spise sunnere, og slutte med godteri og alkohol Hva gjør dere? Hadde vært gøy å høre om
Høstspire 2011 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Hei=) Jeg har også slimløsende hostesaft, men når skal vi egentlig ta den? Ellers er sambo inni til han blir "slapp"=) Prøver også å ligge en stund i senga før jeg reiser meg slik at ikke alle renner ut igjen med en gang=) Ellers prøver vi bare å kose oss og tenke minst mulig på at vi må "lage en baby"=) Hvis du forstår hva jeg mener=)
Høstspire 2011 Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Åh, selvfølgelig alkohol slutt!!!=)
Clemencia Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2007 Øh, jeg vet faktisk ikke når man skal ta den selv Bare tar noen ganger iløpet av dagen jeg, er forkjøla allerede så er til dobbel nytte Jeg tror jeg tenker alt for mye på at jeg vil lage baby, men skal prøve å få bedre flyt på alt til neste el
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Såvidt jeg har forstått skal du ta slimløsende (helst Sølvipect) omkring eggløsning for å gjøre det lettere for sædcellene å svømme opp til egget.
Giinaღ Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Ja jeg har hørt frem til EL og ikke etter for da kan det faktisk ha motsatt virkning Lykke til!!! En bra link med masse råd er her forresten: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=4655880&mpage=1&key=
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Største tipset er vel egentlig å ikke styre så med å bli gravide. Vet at det er vanskelig når man så gjerne vil at noe skal skje, og helst med en gang, men jeg har hørt mange eksempler for folk som prøver og prøver, gir tilslutt opp, og DA sitter det et frø!
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 også et lite tips...... et intimt et da... men.. hehe.. Ha orgasme rett før han, for da hjelper dette til at livmoren hjelper til å "børster"/dytter sædcellene oppover i livmoren!!! :D Helt seriøst!!
Kahbean Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Vår plan var å ha sex ofte... men jeg ble gravid på første forsøk...hehe
Mummimamma:-) Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Følger med på utfloden for å være sikker på at jeg har eggløsning.
Fru Anna Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 her er min oppskrift! Etter 8pp tenkte jeg at jeg skulle begynne å prøve litt kjerringråd. Før og frem til dette har jeg tatt El tester og hatt soldater på overnatting rundt EL. Ellers spist sundt og tatt vitaminer, folat og omega-3. Men så prøvde jeg salvie-te kuren og slimløsende hoste saft i vår 9pp og jeg kunne ikke tro det men jeg ble gravid. Det kan jo selvfølgelig godt hende jeg hadde blitt gravid uansett den mnd uten noe "ekstra", men jeg velger å tro at det hjalp og tro er visst en faktor som kan hjelpe det også=) Fikk ikke beholde den lille spira da...men nå vet jeg hvertfall at vi kan klare det! Salvie te'n drakk jeg fra mens slutt og frem til EL, men ikke etter EL. Og slimløsende tok jeg 1-2 doser av i 4-5 dager før EL og rundt selve EL dagene men ikke etter. Nå virker det jo som vi stresser fælt med det her, men syns egentlig bare det var gøy å prøve litt nye ting også følte jeg lissom at jeg gjorde noe mer aktivt.
Clemencia Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har lest om salvie-te-"kuren" før, men hvor får man tak i salvie-te? Jeg var å såg etter d idag, men fant d ingen steder.. Takk for gode råd! Skal prøve å følge de =) Jeg føler ærlig talt ikke noe stress nå. Etter første pp. så var d litt stress, men nå er d bare gøy. Idag spesielt har jeg kjent på at jeg er helt rolig oppi d hele, og d er utrolig deilig. Ser jo mye på nettet etter "mirakelkurer" for å bli gravid, men for meg er d bare kjekt å ha noe å gjøre på, ettersom dagene blir litt lange akkurat nå for tiden. Jeg bruker egentlig d å bli gravid som en unnskyldning til å være sunn og aktiv! Kostholdet er jo helt snudd oppned, og jeg holder for tiden på med en "fetekur" fordi jeg er undervektig, noe som trengst uansett =) Prøver å ta vare på denne tiden og gjøre den til noe positivt! =)
Ladycaliente Skrevet 25. oktober 2007 #15 Skrevet 25. oktober 2007 Må si meg veldig enig med snart 3 barnsmamma. Vi stresset fælt og jeg prøvde alt av "mirakelkurer" men vi klarte ikke å bli gravide..Snakket med gynekologen og luftet mine bekymringer.Hun sa at vi ikke skulle stresse men ta oss tid til å kose og ikke ha sex kun for å bli gravide..og hun hadde helt rett. Vi stresset med å klaffe på eggløsningen og sexen var bare ræva..thihi..så vi bestemte oss for å ikke å tenke så mye på klaff og dager vi skulle ha oss og tilpasse alt mulig rart.. Og i neste pp som ikke skulle være noe direkte pp (men som jeg selvfølgelig hadde litt i bakhode:)) så hadde jeg blitt gravid..Så nyt ikke stress.. Sender baby støv til alle dere som prøver ******************
babygullz <3 vilde Skrevet 25. oktober 2007 #16 Skrevet 25. oktober 2007 Bruker ingen triks...prøvde med slimløsende hostesaft...men, som dere sikkert skjønner funket ikke det særlig bra.. Man skal ta den FØR eggløsning, for å få mer el-slim, og gjøre sekretet mer spermievennlig...vel, jeg fikk nå kanskje mer el-slim, men ble altså ikke gravid for d.. Man må ikke ta slimløsende etter el har jeg hørt, da kan liksom alt bare "skli ut" igjen...jeg vet ikke jeg, men jeg syns bare det høres om som tull og tøys.... Det eneste "trikset" for å bli gravid må nok bare være så enkelt som å ha sex på det rette tidspunktet, og ikke drikke alkohol, røyke eller bruke dop( noe som kan gjøre en mindre fruktbar)
mmdt Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 Salvie te kan du kjøpe hos Helios, den er veldig god. De har en egen te serie hvor de blant annet har ammete (til senere bruk ) + at de også har en baby serie med candula, den er veldig god hvis man ikke vil bruke tilsettnings stoffer på den nye lille når han/hun er kommet. Lykke til
afrodite79 Skrevet 26. oktober 2007 #18 Skrevet 26. oktober 2007 Ingen spesielle, bare koste oss litt hver dag:)
Clemencia Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, d er jo sant da.. Stresser aalt for mye. Skal prøve å nyte neste gang sambo er hjemme fra sjøen, så forhåpentligvis.. *slurper i meg babystøv*
Scorpiogi Skrevet 26. oktober 2007 #20 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fikk det for meg sist jeg skulle bli gravid, at jeg trengte mer "slim" til svømmerne, jeg bare føltemeg så tørr der nede. Jeg begynte å drikke ekstra godt med van, for jeg mener å tro at slimet blir lagd av vann. Om det funket aner jeg ikke, men gravid ble jeg! Er ennå bare i første pp etter p-pilleslutt, så jeg skal teste dette på nytt nå
brooklyn Skrevet 26. oktober 2007 #21 Skrevet 26. oktober 2007 masse masse sex rundt EL, og så etterpå holdt min mann meg opp ned mens jeg kjempet som en gal for å komme meg rundt igjen...Pokker til fyr. Han tenkte guttene skulle få god fart innover. Og gravid har jeg blitt hver eneste gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå