Gå til innhold

Forslag til samværsavtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnet mitt på 7mnd skal flytte 6 timers kjøring fra pappan. Han har nå samvær ca 5 timer pr uke. Skal på familievernkontoret å lage samværsavtale snart. Hva er best for barnet? Hvilke erfaringer har dere? Hva er praktisk mulig å gjennomføre? Hvor gammel bør barnet være før det overnatter hos han? Er mye uenig med barnefaren. Føler at barnefar setter seg selv først og ikke tenker på barnets beste. Han følger blant annet ikke barnets rutiner når han har samvær, og vil ikke ha instrukser fra meg. Vil finne ut av ting selv sier han. Føler meg utrygg på å sende barnet ut med han. Gruer meg til jeg blir nødt til å sende barnet til han så langt bort fra meg. Barnefaren mener blant annet at han skal ha barnet minimum en uke i sommer. Jeg synes ikke det er noen god ide.

Jeg har blitt svært dårlig behandlet av barnefaren både under graviditeten og etterpå. Jeg ba han om å flytte ut når 4 mnd før barnet ble født. Det er jo meg han er sint på, så jeg håper det ikke går ut over barnet. Han driver med psykist terror og har lovet meg at han skal lage et hælvete for meg. Gjør ingen forsøk på å berolige meg, kommer med trusler ol. Men tror han sier ting for å skremme meg. Nektet blant annet å fortelle meg hvor han bor, og hva han og barnet gjør når de er sammen.

Er uheldig med behandler på familievernkotoret så håper jeg kan få noen forslag til samværsavtale her. Hva gjør dere? Hva fungerer, og hva fungerer ikke?

Takker for alle svar!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen råd til deg.. Men har dere feller foreldreansvar? Han kan jo ikke holde på slik..Da hadde jeg også vært redd for å sende barnet bort til han.. Far til mitt barn er ikke slik i d hele tatt, men likevel gruer jeg meg..men d er vel morsinstinktet som tar overhånd.. Jeg og barnefar har ikke felles foreldreansvar/foreldrerett, for han har ikke sett seg bryet med å skrive under...fikk beskjed 2 gang på familievernkontoret og 1 gang på sykehuset om at han skulle det, men ikke gjort d ennå..jenta er 5 uker nå..

Skrevet

Trudde man fekk automatisk foreldreansvar eg etter dei nye reglene, uten å måtte skrive under på noko?

Når det gjelder forslag til samværsavtale så har dessverre ikkje eg heller nokon gode råd å gi. Eg føler at barnet mitt er i trygge hender når ho er hos barnefaren. Sjølv om det føles veldig lenge dei få gangene barnet er borte meir enn 4 dager, men det er mest i sammenheng med jul, påske og ferie. El. har vi forløpig ein munntleg avtale på anna kvar helg, og lengre helgesamvær om faren har mulighet for det. Og om barnefaren skulle vere i området ein el. annen ukedag så har han mulighet til samvær da. Men 2 veker sammenhengende om sommeren synest eg er nok i lengde. Ihvertfall så lenge barnet er under 4-5 år. Men no er ikkje eg nokon ekspert da. Berre dere gjer det som er best for barnet. :)

Ønsker deg lykke til! Håper dere kjem fram til ein grei avtale. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...