Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jenta mi har nå i en uke fått et t-skje grøt pulver, har gradvis økt med litt mer pulver og litt tykkere konsistens. Hun får den til lunsj. Tenkte kansje gi henne det samme til kvelds også.Grunnen er at hun spiser mye om kvelden og virker ikke fornøyd. det skvulper også mye i magen hennes før jeg legger henne og hun våkner ofte for mat.Er det for tidlig og øke med 2 grøt måltider, hun blir 6mnd om en uke. Noen med tips,evt. anbefalninger?
♥Spirevipp♥ Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Hva med å heller gi henne grøten på kvelden??? Jeg begynte slik: 1. uke = 1 ts grøt etter en pupp, så fikk han andre puppen etterpå. 2. uke = 2 ts grøt -- -- - -- - - 3. uke = 3 ts grøt --- -- -- - -- -- - 4. uke = 4 ts grøt ----------- 5. uke = 5 ts grøt + tykkere konsistens 6. uke = 5 ts grøt + litt tykkere konsistens 7. uke = introduserte grøt også på morgenen Vet ikke om dette hjelper deg noe, men det funket i alle fall fint for vår del! Vi begynte når lillegutt var 3.5 mnd gammel, pga at han ville pluselig ha mat hver 2. time. Nå er han straks 6 mnd gammel å får ca 50-80 ml havregrøt på morgenen + noen ts med eplepurè, et halvt middagsglass i 15 tiden og full posjon (1dl=100ml) maisgrøt på kvelden. Han får alltid en pupp før grøten, og prøver å gi han den andre etter måltidet, men er ikke bestandig han vil ha, så da venter jeg en liten time før jeg prøver igjen. Han får også ett puppemåltid i mellom, og vi har akkurat begynt matavveninngen på natten, så han spiser ikke mellom kl: 19.30 og 07.00.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Ja, du kan jo flytte grøtmåltidet til kvelden. Her i huset økte vi ganske raskt til 2 måltider grøt. Hadde ikke så lang intro som innlegget over, men det er jo bare å prøve seg frem. Siden hun ikke viser tegn til magesmerter etter måltid, kan du i alle fall gi grøten på kvelden, siden du merker hun ikke blir fornøyd. Jeg blander alltid grøten med morsmelk, selv om man ikke skal det da.. Men melken spalter jo grøten sånn at den blir lettere å fordøye. Samme effekt hvis du ammer før/etter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå