Gå til innhold

Min utstyrsliste (usikker på rett forum)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme syk idag så har hatt tid til å skrive ned hva vi skal handle til lillemann som kommer i februar. Usikker på om det er eget forum for dette, men får jo svar på så mye ant her inne på skravle så prøver...

Har det mest nødvendigste foreløpig, dukker kansje opp ting vi trenger etterhver som ungen er født. Som f.eks lekegrind, ammepute, aktiviseringsteppe, vippestol etc. Men det får vi ta når vi ser behovet

Vogn:

- Emmaljunga City Cross med hardbag og fotpose (får)

- Stelleveske

- Vogndyne

- Maxi Cosi bilstol med base

Klær:

- Kjøredress

- Bodyer, ull og vanlige

- Helseteppe

- Strømpebukse

- Sparkebukser

- Ull lue

- Votter

Stelle:

- Stellebord

- Stelleunderlag

- Badebalje

- Bleier

- Vaskekluter

- Gulpekluter, 6-8 stk

- Håndklær

- Våtserviett

- Badeolje

Soving: (får alt av svigers)

- Sprinkel seng

- Madrass

- Sengekant

- Dyne

- Laken

- Sengesett

- Tisselaken

Noe som er helt essensielt som jeg har glemt??

Har fått masse klær også allerede, så derfor er klær listen litt mangelfull. Må se gjennom hva vi har før jeg fyller den heeelt ut.

Fint hvis noen kommer med ideer til ideelle stellebager som er store, praktiske, med eget stelleunderlag og ikke alt for dyre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tips:

Tisselaken fikk jeg aldri bruk for, men om du vil kjøpe, så kjøp på IKEA, de er billige! Kjedelig å kjøpe dyre som man aldri får brukt! :-)

Hva med pute til senga?

Temp.mål og nesesug er basisutstyr som er ok å ha. Jeg kjøpte også neglesaks, har brukt den siden dag 1. Likte ikke å bite neglene til jenta mi! ;-)

Og om jeg var deg, ville jeg nok invesert i en vognpose, enten det når er voksi, odenwälder eller noe annet. Blir så mye lunere med pose enn med dyne! :-) Og kanskje et lammeull?

Stellebag, ja.. Jeg har baby bjørn sin stellebag - og elsker den!! Kosta vel 1000,- (ca), så den var ikke billig, men gud så praktisk!! To store, oversiktlige rom i tillegg til et eget rom med stelleunderlag og lommer til bleier, kluter, salve osv. Den er en hardbag så jeg synes det ser mye finere ut enn de som er myke, de blitt lett "slamsete" (om du skjønner)! :-)

Det er mine tips fra forrige svangerskap! :-)

Skrevet

Jeg har en Blå vogn pose fra jeg selv var liten, så tenker å bruke denne i tillegg til dyne- den er ikke så fryktelig varm tror jeg. Hvertfall i begynnelsen siden det blir en februar beby..

Sett veldig på Skip Hop Dash sin stelleveske, men koster jo svinmye. Får se om jeg får tar i en brukt en... Er så nøye på at ting matcher så skal uansett ha en i sort.

Trodde ikke de helt små skulle bruke pute, derfor det ikke står på listen enda. Får ta det ved en senere anledning.

Har ført på Febermåler, Nesesug og Neglesaks også nå.

Andre innspill tas imot med takk.

Skrevet

Ser ut til at du har det meste.

Savner sinksalve.

Smokk og tåteflaske Kanskje i tilfelle du må supplere litt i begynnelsen. Det måtte jeg i to dager.

Ellers så brukte jeg faktisk vippestol og saueskinn i lekegrinda fra dag en. Brukte det som soveplass for lillegutt.

Jeg hadde dessuten bruk for dobbelt så mange gulpekluter... hehe.

Bæresele eller bæresjal kan være greit etter noen uker, så det spørs jo hvor mye du vil gjøre på forhånd. Ammepute er kjekt å ha med en gang.

Det eneste jeg mangler på min liste tror jeg er en uro med fin musikk. Veldig kjekt å ha, men langt fra nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...