Gå til innhold

Pleier dere å ha blodpudding til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vokst opp med blodpudding i kosten, husker jeg syns det var veldig godt, men har ikke spist det i voksen alder. Er det forsatt vanlig middagsmat? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror aldri jeg har smakt det, men det høres like delikat ut som lungemos:/

Skrevet

Hehe....ja det høres jo helt for jævlig ut!! Tror snuppa på 9 år hadde rynket på nesen hvis jeg hadde sagt at i dag blir det blodpudding til middag. ;o)

Skrevet

Smakte det en gang da jeg var lita,men kastet faktisk opp. Det smaker jo som blod,og det er virkelig ekkelt. Men lungemos er kjempegodt!

Skrevet

Nope!

Ble også foret med både det og lungemos som liten og klarer ikke engang tanken på det før jeg blir uvel........

Gjest otilie79 og gojentene<3
Skrevet

Æææææsj:( Nei, har faktisk aldri smakt det, men kjenner det vrenger seg i magen bare med tanken *pføy*

Skrevet

Det er lenge siden! Hadde det masse når jeg var liten og hadde det en del når jeg var student. Hmmm, tror det blir blodpudding i morra til middag gitt! :)NAM!!

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

neeeeeeeeeeei:-( hehe, smakte det engang som liten når mormor hadde laget....jeg glemmer det aldri for og si det slik! bad memory:-(

Skrevet

Nei, huff, det klarer jeg ikke. Ikke lever heller. Leverkaker så.

Skrevet

Pøh... ;-)

Du er en sånn hardbarka finnmarking du, vet du. Kan jo ikke sammenligne det med oss finefine Bergensjenter ;-)

Skrevet

Spiste det mye når jeg var liten. Besteforeldrene mine hadde bondegård så der vr dette vanlig kost......

Husker jeg synes det var godt ;o)

I dag er dette IKKE en del av vårt kosthold nei..... Siden jeg nå er klar over hva jeg egentlig spiser så kan man vel trygt si at det byr meg litt imot.....

Skrevet

Hehe...joda, det høres unektelig helt ufyselig ut. ;o)

Skrevet

Jeg likte det kjempegodt når jeg var liten. Etter å ha smakt det hos en venninne tvang jeg hele familien til å ha det til middag flere ganger. Nå derimot synes jeg ikke det er godt. HAr ikke sett det i butikkene på lenge heller.

Skrevet

Ikke pudding, men blodpølse derimot: mmm. Men ikke til middag, heller som kveldskos eller lunch.

Skrevet

NO WAY!Sambo er visst oppvokst med den slags, men det skjer ikke at jeg serverer det altså.Er IKKE kresen på mat til vanlig, men innmat spiser jeg ikke!

Skrevet

Hmmm....ja det er vel egentlig blodpølse, men vi kalte det alltid blodpudding.. Mamma og de pleide å ha flesk og poteter og bønner til, vi brukte bare poteter og sukker på blodpuddingen/pølsene. :o)

Blodpudding er kanskje noe helt annet enn blodpølse da?

Skrevet

Den er den tykke pølsa? Ser ut som en fiskepudding i formen. Så skjærer du den i skiver og steker skivene? NAM! Blodpudding eller pølse, det er vel det samme? *Smatt smatt*

Skrevet

Er ikke det samme nei, kjøpt blodpølse ser i formen ut som en pølse kjøttdeig, blodpudding ser ut som fiskepudding. Forskjellen på innholdet er jeg noe usikker på, men blodpudding har flere ingredienser, og blir ikke like fast i konsistensen som blodpølse.

Prøvde å google, her er oppskriften på blodpølse:

Ingredienser

1 liter blod

1 dl byggryn eller ris

200 g hvetemel

150 g nyretalg

2 ts salt

1 ts pepper

1/2 ts støtt nellik

Og her er puddingen:

1 liter blod

2 ts salt

1 ts pepper

1/2 ts ingefær

1/8 ts allehånde

1/8 ts nellik

250 g finhakket nyretalg

250 g kokt ris

100 g knust kavring

100 g rosiner

100 g sukker

50 g rugmel

Skrevet

Nyretalg????? Ok, det var den middagen! ÆSJ! :((((( Og 1 liter blod??? HMF!

Skrevet

Takk! Da var det pudding vi pleide å ha, for det var rosiner i den husker jeg.

Nyretalg, urk, det var mer enn jeg trengte å vite.... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...