Gå til innhold

er det noen her som bruker pearlycomp(eller hva det heter) som prevensjon`?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Pearly og Ladycomp (og Babycomp som er litt mer avansert..) er to forskjellige. Jeg har brukt Ladycomp i 4 år, og er veldig fornøyd. Setter på alarmen kvelden før (min sto "fast" på 0800..), også brukte jeg den som vekkeklokke. En må ta temperaturen hver dag, og helst på nogenlunde samme tid. MÅ selvfølgelig ikke, men jo mere temperatur du mater maskinen med, jo mindre usikre dager gir den deg:)

Så forteller maskinen deg om det er en rød eller grønn dag -altså sikker eller usikker. Du kan også "bla" deg fremover 6 dager og sjekke prognosen for de nærmeste dagene. I tillegg til temperaturen skal du fortelle maskinen at du har mensen. De 3 første dagene av mensperioden. Videre fremover vil maskinen fortelle deg forventet menstruasjonsdag. Veldig praktisk for meg som aldri klarer å huske når det sist var..

Funker fint som prevensjon, med mindre du har sex på røde dager:) Mini ble til på rød dag, hehe!

Forresten 5 års garanti på den, og noen tusen i investering, men likevel billigere enn piller om du skulle brukt det i samme periode. Også slipper du hormoner i kroppen.. deilig.

Skrevet

er det som er greia,jeg kan ikke ta noe med hormoner i,også vet jeg ikke om jeg tør/vil ha kobberspiral..Syns jeg har lest så mye "drit" om det.Og da er det jo ikke så mange alternativ igjen da:p

Skrevet

Jeg vurderer også å investere i en pearly/lady comp, men har lest litt forksjellig og er usikker på hvordan den reagerer på uregelmessige sykluser? Blir det bare flere røde dager, er den trygg når ejg er så uregelmessig?

Skrevet

Ja, det blir flere røde dager. Den viser aldri grønn med mindre den er sikker!

Selv om du har uregelmessig syklus er det jo temperaturen den tar utg.pkt i, som stiger ca en halv grad ved EL og M, så det skal ikke baare bli røde dager hos deg likevel. Når maskinen ikke er sikker viser den gult. Det gjør den også i starten, før den har lært seg deg.

Jeg har prøvd alt føles det som. 4 ulike typer p-piller, p-ring, pessar, kobberspiral og "compen". Begynte med den etter 5 år med spiral, største gevinsten var kortere og totalt smertefrie mestruasjoner. Det er det dumme med spiral.. også at sambo av og til kjenner trådene..

Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg satse på dette. Jeg kan ikke bruke hormoner og kobberspiralen er jeg glad jeg er kvitt.... Så da er det jo ikke mange alternativer igjen, men dette høres bra ut!

Skrevet

tror jeg prøver den jeg og ja:-)Vet du hvor man får kjøpt den?

Takker for svar:D

Skrevet

Det negative er jo kondomene på de røde dagene.. Men, heller det enn hormoner:) Blir et troll da.. et troll uten sexlyst, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...