Gå til innhold

det er gratis:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skrev et innlegg her tidligere om henvisning til fysio og betaling.jeg kontaktet en manuell terapaut og det koster ingen tin,trening 3 dager i uka pluss akupunktur en gang i uka.så det lønner seg og undersøke litt,den første jeg ringte sku ha 200 kr for hver gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manuellterapi er tingen, altså!

Det er noe eget hvis man har bekkenløsning med problemer med å gå eller noe slikt, da blir det gratis. Det er ikke slik for alle tilstander.

Men det lønner seg absolutt å orientere seg litt!

Skrevet

Det er faktisk ikke alle det r gratis hos. Det kommer an på om terapeuten får støtte fra NAV eller kommunen eller ikke. Får ikke fysio-/manuellterapeut slik støtte, må du betale for behandling, selv om du er gravid OG får rekvisisjon av lege dersom du har bekkenløsnin-/låsning. Dette kan gjelde både behandling og trening. Da får det heller ikke på frikort, slik at du må betale hele prisen selv uansett.

Dette fikk jeg erfare, for jeg går til ei fysioterapeut som er spesialist på kvinner med bekkenplager, og behandling hos henne koster kr 250,- hver gang. Jeg får som regel akupunktur eller ultralydbehandling der hos henne. Trening (i basseng) får jeg dekt av NAV, men det er fordi det er hos en annen fysioterapeut som har støtte derfra...

Min fysio som behander meg synes dette er trist, men hun kan dessverre ikke gjøre noe med det. Men jeg ønsker heller ikke å bytte til en annen, siden hun er spesialist på dette, og jeg stoler på henne, da jeg har vært hos henne før og hun kjenner kroppen min og hva som skal til.

Skrevet

Ja, går man til en med avtale er det gratis. Men noen får det ikke dekket hvis de ikke har vansker med å gå. Det må enten stå i henvisningen, eller MT'en undersøker det selv. Har man ikke gå vansker, så kan MT'en ta betalt. Dessverre!

Skrevet

MAMMA80:

Hvor var dette?

Ikke i Oslo eller?! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...