Gå til innhold

Jeg skal ut å spise ikveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og lurer på om jeg må bestille godt stekt biff? Skal på BigHorn, og innbiller meg at blodig biff ikke er bra nå som jeg er gravid.. ? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ærlig talt.. jeg kan ikke tro at det er noe problem her i norge. Jeg hadde i hvert fall ikke kjørt godt stekt.

Viktig å ikke bli for hysterisk også da!

Skrevet

Jeg ville bedt om å få den godt stekt. Er ikke snakk om å være hysterisk, men å ta visse forhåndsregler.

Skrevet

Ja ikke sant.. Ser ikke på meg selv som hysterisk av den grunn akkurat.

Skrevet

selv om du er i norge må du ha god stek for viss du ska kunne spise rått kjøtt må det ha vært frøse ved -48 grader eller gjennomstek. kjøtt og sånt pleier ikke å bli fryst det er ikke ofte det er bakterier men viss det er, er det store følger..

Skrevet

Listeria fryses ikke, det dør bare ved 70 grader, så godt stekt (eventulelt "Litt godt stekt") er det beste. Listeria kan faktisk føre til fosterdød, så personlig synes jeg det er god grunn til å være "hysterisk", selv om det er sjelden man får problemer med listeria i Norge - dog har de hatt listeria smitte på både riksen og flere andre sykehus i Norge pga et parti Camember ost laget i Norge de siste ukene...

Skrevet

hele kjøttstykker har de eventuelle bakteriene utenpå og det er derfor veldig viktig at den er godt stekt utenpå... kjøttdeig og andre typer malt kjøtt er blandet og der er det viktig at alt er godt stekt siden bakteriene kan sitte i hele produktet... jeg ville bestilt en medium som ikke er blodig....sånn at den bare er litt rosa inni og ikke renner blod av... er litt mye hysteri rundt dette...

Skrevet

Godt stekt betyr heller ikke "tørr stekt", en biff skal være like saftig og god, bare ikke rød inni... Er den tørr og seig er det faktisk lov til å klage.

Skrevet

Gjør som Godjenta, bestill medium stekt, NAM! Bare biffen er stekt utenpå så går det greit!:)

Skrevet

Jeg bestiller alltid godt stekt og den er nyyyydelig:)

Elsker bighorn, og biffen er aldri tørr, bare nam:)

Skrevet

Lurer meg på om vi og skal ut å spise gitt...Hehh..Planen var hjemmelaget fiskegrateng, men jeg glemte pokker meg å ta egg i den, så gjenstår å se hvordan den blir. Offa. Hvis den ikke er god tror jeg jaggu jeg spanter middag på pus på restaurant. Synes lissom ikke heelt dette så særlig godt ut :P

Skrevet

Gå inn på matportalen.no

Her på BIM er det mange anonyme som kommer med råd , og det er ikke noe jeg vil stole.

Å spise godt stekt kjøtt er en god forsikring mot å miste fostret eller få et barn med misdannelse !

Det er ikke Listeria bakterien som man frykter i rått kjøtt , med toxoplasmose ... og det dør kunn ved koking eller steking !

OG DET ER IKKE HYSTERI Å VILLE BARNET SITT DET BESTE !!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...