Gå til innhold

Rotete mannfolk, hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det ikke bare er meg som har en svært rotete mann, hen legger ting fra seg alle veier.

Lurer på hva dere gjør?

- rydder dere etter han, og legger på plass

- maser dere til han gjør det

- eller gjør dere ikke noe

Jeg har prøvd alle metoder, men ingenting ser ut til å virke. I vårt tilfelle er det veldig mye post og brev som ligger og slenger rundt alle veier. Og han legger det steder som ikke passer seg, på kjøkkenbordet f.eks så jeg må flytte det når vi skal spise... Da blir han irritert og sier at han skulle jo gjøre det, men det er sikkert fint det- bare at det skjer jo aldri noe...

Til vanlig er det mest i helgene dette irriterer meg, men idag er jeg syk hjemme fra jobb og har fått mer tid til å se på tingene. Ligger fremdeles esker og papir etter bursdagen for over en måned siden på spisebordet.... Flytter jeg det, blir han sur. Det forstår jeg, for hadde gjort likedan om det var mine ting. Derfor jeg er sann i villrede og lurer på hva andre gjør.

Har forresten hørt om noen som har en kurv hvor de engang i uken legger alt som ikke ligger der det skal oppi... Men usikker på om det vil virke- han vil vel glemme at kurven eksiterer engang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, slik er mannen min også! Jeg blir så irritert!

Men jeg rydder aldri etter ham. Tenker at hvis jeg begynner med det, er det gjort. Da har jeg det gående for "resten av livet". Nei, han får rydde selv.

Må innrømme at jeg maser en del på ham. Men like ofte sier jeg ingenting, så det er ofte rotete her. Det er litt sur stemning her inniblant ja...

Min mann er verst når det gjelder klær da. Han har små skittentøyshauger "overalt". Og når jeg vasker klær tar jeg kun med det som ligger i skittentøyskurven. Jeg er kanskje litt vrang, men ærlig talt...

Skrevet

Jeg gjør vel en blanding....sier i fra noen ganger, bare plukker opp andre ganger og noen ganger eksploderer jeg litt....

Ellers så må jeg bare si at ting ble litt lettere etter at vi innførte en vaskedag på torsdager. Da rydder begge sine ting, vi er rotetet begge to...forskjellen er at det er jeg som går hjemme på dagen å ser dette hele tiden. Vi vasker huset og skifter på sengen. Han tar gulvene og bad eller do... jeg tar resten. Klesvasken styrer jeg.

Det er litt lettere å overse rotet når jeg vet at det er ryddedag snart. Terskelen blir liksom litt høyere. Er det noe spes på tapeten...at vi skal ha gjester el tar jeg det som en selvfølge at han hjelper til med å rydde før de kommer. Å det gjør han.

Skrevet

jeg er ekstremt ryddete av meg....blir sur om noe står skjevt påborde o.l

så jeg synes synd på samboeren..hehe-...

men jeg sier at jeg vasker ikke klærne dine om de ikke er i skittentøyskurven...

ellers så er jeg så mye hjemme å han jobber mye, så jeg vasker å styrer hjemme, han lager middag nesten hver dag...

men vist ting ikke har blitt tatt bort som ikke skal vær der tar jeg de selv å hiver det inn på boden hans(egen bod me mye rask)....eller ned i skoffen hans.(har vær sin skuff på stuen der vi kan ha det vi vil nedi)..så får han rydde det derfra :P brev o.l har vi på en plass....han er vel i bunn å grunn veldig ryddig han med, ikke med en gang vi ble sammen, men jeg liker å tro at jeg har formet han slik han ser rot han også og rydder det vekk...

hvem liker vel å bo i ett rotet hus?

Skrevet

hiver det etter han... :P eller maser,,,

Skrevet

Jeg gjør det enkelt & greit....slenger ALT inn i skapet hans!! & der får det ligge til han selv rydder....fungerer ganske greit det da :o)

Skrevet

Ja, slenge alt i skapet hans funker. men blir d noen gang tatt da, ikke akkuart. d ligger så mye klær å rot der nå at d går nesten ikke an å åpen døra :D haha.... synd for han :)

Er jeg borte ei helg eller noe, så er alt rota til i leiligheten, sokker, busker, gensere overalt. har ikke mannfolk lært seg at klær skal enten til vask, eller i skapet! sikker på at i skapet til han ligger det klær som ikke er vasket på flere måneder. ÆSJ!!!!!

jeg bruker å vaske kun min klær, ta kun min oppvask, å rydde det JEG roter. men av å til så blir det så rotete at jeg BARE MÅ ta det. det irriterer meg noe grønn jævli....

er visst for snill :)

Skrevet

Jeg har også en som ser veldig lite rot, ihvertfall sitt eget. Nå har jeg begynt med å la det stå igjen, selv om det irriterer meg GRØNN!! Hvis klærne hans ligger å slenger på soveromsgulvet, så får de bare ligge.. Har han selv som blir klesløs, ikke jeg. Men noen ganger må jeg bare si fra for det blir for ille..

Og setningen "du bor ikke på hotell/dette er ikke et hotell" får han høre flere ganger i uken. Men sånn er det når han ikke ser noe annet enn seg selv. Akkurat nå står det et støvsuger midt på stuegolvet, å der skal den få stå!! (selv om jeg skal bruke den i skjul etterpå) Haha...

Skrevet

Hehe, vanligvis rydder jeg opp etter han... MEN... Så kommer de dagene jeg er i dårlig humør og lunta er kort, heh.. Da gjør jeg kort prosess, tar en stor søppelsekk, og putter alt som ligger slengt rundt i huset oppi den! :-) Hehe, der går bare klær, sko, papirer, barbermaskin, deo, tannbørste (har går rundt i huset når han steller seg om morgenen, tror han forsøker å våkne, hehe) og alt annet han roter med!! Setter så sekken på gulvet med beskjed om at alt dette skal være bort innen så og så lang tid, ellers går det ut i søppeldunken!! Hehe... ;-) Da tar han og rydder det, samtidig som han småflirer litt av mitt temperament...

Skrevet

Ja, riktig. han støvsugde på mandag, å den står på stua ENNDA!! d irriterer meg dagen laaaang, d er nærmest sånn at jeg sitter å glaner på den for det irriterer meg, men skal ikke gi meg, den skal få stå til han rydder den bort :) barnslig, ja det er jeg. PRINSIPP SAK :)

han klager på at han er så sliten etter jobb å dritt å lort. ja, d skjønner jeg. han kommer hjem, sover på sofan til kl 8 på kvelden eller noe, å så er hele dagen borte liksom. er så irritert, fy faen han kommer til å gå på en smell når gutten kommer ut :)

å attpåtil så jobber han som dørvakt i helgene, hver fredag å lørdag, kan ikke huske sist vi hadde en koslig lørdagskveld :( er så lei meg av å til, men han skjønner ikke det. hva om han bruker helgene på å hjelpe meg med å odren barnerommet å div... Av å til skulle jeg ønske jeg var singel ass, men er så jævli gla i den hælvetes rotekoppen å vettu :)

Skrevet

Jeg er også i besittelse av et mannfolk som ikke er i stand til å rydde. Jeg har prøvd det meste egentlig. Jeg hadde til og med et prosjekt her i fjor hvor jeg bestemte meg for å finne ut hva som ville skje hvis jeg også lot være å gjøre noe som helst, men bare lot alt flyte. Det som skjedde var IKKE at gubben så at dritten bygde seg opp rundt'n, og bestemte seg for å gjøre noe med det som til enhver tid lå i veien. Neida. Det som skjedde var at han mer eller mindre bare gravde seg en sti gjennom dritten...

Jeg har truet med å sende ham hjem til mora hans igjen med grunnlag i angrefristloven; mannen jeg har fått har vist seg å være mangelfull, eventuelt defekt, i forhold til avtalen...! ;)

Det er ikke lett i hvert fall, når man har to unger (og en tredje på vei), som man gjerne vil lære å rydde opp etter seg, når pappa'n indirekte/direkte flyr rundt og saboterer ved å ikke klare å rydde opp etter seg selv!

Jeg har hatt noen ordentlige utblåsninger i forhold til hans manglende evne til å rydde, og det kan se ut som han begynner å ta noe av poenget ( etter snart 8 år... Ingen skal si jeg ikke er tålmodig).

Han begynner vel kanskje å bli lei av frasen "jeg er faen ikke mora di", han også....! ;)

Skrevet

Oj, det tror jeg kanskje at jeg skal prøve. det me søppelsekkern, kanskje ha tar litt ansvar å da.. takk for tipset Auroasmamma m/bølle i magen!! :)

Skrevet

jeg har en venninne som ble så lei at hun samlet alt rotet hans i en bosspose og gjemte det vekk...

det var alt som slang rundt omkring ....gele,tannbørster,klær,belter,mobilladere etc...

han sa ikke ett ord..bare kjøpte seg ny gele og tannbørste...turte vel ikke spørre henne hvor han hadde gjort av det.tilslutt skjønte han ikke hvor han hadde lagt noe,og ble vel obs på at han ikke hadde noe på sin faste plass.

da det etter en stund ble klart hva som hadde skjedd med tingene hans,og han så hva som faktisk lå oppi ble han ganske flau..

tror resultatet er at han har skjerpet seg ganske mye....

kanskje det er noe å teste ut??

Skrevet

var som jeg skulle skrevet det selv...

Alt flyter etter han.. nå har jeg riktignok bodd med en som har støv på hjernen- men han var ekstremt slitsom. Kunne gå etter meg med støvsugeren når jeg akkurat var ferdig.... SÅÅ ILLE:

Så jeg banna på at jeg skulle ha en som hadde følgende egenskaper:

- IKKE STØV på hjernen

- glad i sex

- samfunnsengasjert

osv..

jeg fikk en gubbe som BLE:

-så rotete etter å ha bodd med meg et par år at det er ikke til å tro.

jeg plukker boxere, sokker, bukser, ja ALT...

- han er så sliten at sex er jeg heldig om jeg er i nærheten av. Det er ikke så slitsomt å være hjemme med bebis på åtte måneder, skjønner du! Jeg skulle bare visst hvordan HAN har det på jobb!!

-og han er så engasjert i alt til tider at jeg ikke kan si jeg syns både Yssen og Valla er to intrigemakere som burde holdt seg for gode til å fronte en slik personalsak i media. Da får jeg DEN avhandlingen HVORFOR de holder på. Og jeg snakker skikkelig doktoravhandlinger.

-selv ei vinflaske kan gi rom for diskusjoner utover det ugjenkjennlige..

så nå går jeg rundt her og hyler og skriker meg hes. Det hjelper ikke det heller- jeg rydder mens jeg skriker. Og tror nesten jeg får litt kick av det? Og sååå slitsomt det er når han forteller meg om den gangen han hentet en ny dorull, gikk med søpla eller hentet posten uten at jeg ba om det???

Skrevet

Åh, er så enig. jeg rydder i sinne nesten hver dag, å jeg blir så sint at jeg kollapser, skriker å skriker. men bryr han seg. NEI!!

Å her en dag, så satte jeg på støvsugeren, å satte den rett ved siden av han. vist blikk kunne drepe ailtså :) herregud..

Skrevet

Ai, ai, ai. Hvorfor er dette så vanlig da damer? Hva er det med mannfolka!!? Kjenner igjen beskrivelsen av samboeren min i det dere har skrevet. Det som har fungert best her hjemme hos oss er at jeg skryter av ham når han ordner etter seg (høres banalt ut, men det funker). Og så sier jeg ofte tusen takk for at du gjorde ditt og datt, jeg er så glad for at du er så flink til å hjelpe til osv. Alt dette burde være en selvfølge i 2007, men her hos oss er det det skryt og ros som funker best. Og når noe fungerer, fortsett med det :)

Skrevet

Hjelper ikke å rose eller skryte han eller. har gjort det å, men han bli lik håpløs et par dager etterpå!

Skrevet

han har et eget '" kontor " der han har rotet sitt. det ligger mye klær og sånn etter han ellers og. dette rydder eg, for eg blir så heise lei av at han ikke gjør det

Skrevet

Tydeligvis et veldig utbredt fenomen dette...

Jeg rydder noe, andre ganger ber jeg han komme å rydde etter seg der og da, og andre ganger lar jeg ting bare ligge...

Det viktigste er at jeg ikke bruker livet mitt på å være sur! Det orker jeg bare ikke.

Skyrt virker ganske fint, og for å motivere så gjør jeg han ofte oppmerksom på hva jeg selv har gjort og spør om han ikke synes det er fint at jeg har ryddet så fint til oss. :) Type: Ble det ikke fint nå når jeg ryddet mens du la lillemann? Det er så kjekt når du gjør det når jeg tar leggingen også. :) hehe.

Vi må i alle fall prøve å ikke bli gale. Det fungerer ikke på rotete menn, og er ikke noe kjekt for oss selv heller.

Skrevet

Godt poeng! Jeg er altfor mye sur og sint! Men så var det det å klare å gjøre noe med det da... :-)

Skrevet

Hvorfor skal v skryte av de da? Jeg får ihvertfall ikke noe ros om jeg rydder opp etter meg, så da får ikke sambo det heller.. Han har sitt eget rom atmed stua og der er det både sokker, bukser, tomflasker, fat osv.. SUPERT!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...