Gå til innhold

hvordan vite forskjellen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

på modningsrier, kynnere og "vanlige" rier...

er førstegangs og skjønner ikke hvordan jeg skal vite forskjellen - har hatt en helvetes natt med det jeg trodde var rier, begynte å ta tiden på de men de avtok etterhvert og jeg fikk sove litt.

"smerten" sitter da i bekkenet på en måte og det gjør vondt i mellom 30 sek-1 min så slipper det taket..

blir så usikker på hvordan jeg skal gå frem osv osv ..synes ikke jeg har fått god nok "forklaring" på dette fra lege eller JM til å være førstegangs...er i uke 39.

her inne virker det som "alle vet" hva de forskjellige tingene er og hva de skal gjøre noe som gjør meg enda mere usikker - siden jeg føler jeg burde vite/kunne dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de går litt over i hverandre. jeg er på andre dagen med det jeg tror må være maserier. står opp hver morgen og tror at her er det bare tiden og veien. Modningsriene/latensfasen er som regel som vonde mens-smerter, og sitter i korsryggen (iallefall hos meg) og bekkenet, etterhvert tiltar de i styrke og blir ikke til å leve med og da bør du ha kommet deg på sykehus.. sistgang gikk alt etter klokka for min del, fikk mensvondt, som tiltok og tiltok, og tilslutt skjønte jeg at jeg ikke kunne være hjemme lengre og så dro vi. Nå våkner jeg opp om morgenen med mensvondt og kynnere/rier som tiltar til jeg nesten sitter der med stoppeklokka, og så avtar de.. men alle monner drar og da modnes det vel skikkelig.

Kynnere har du sikkert hatt hele svangerskapet, det er når hele magen blir hard som en ball, litt som å ha sting når du løper eller går.. som sagt, de går litt over i hverandre og er jo i slekt alle sammen, men regelen er vel at når de begynner å bli veldig regelmessige og vonde over tid så ring føden. lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...