Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har ei lita jente på ett år, og det hører med at sånne småtroll kanskje lugger litt innimellom - men min datter lugger og slår, og man ser tydelig at hun gjør det "med vilje". Når jeg sier "nei, sånn gjør man ikke!", så klapper hun til meg enda en gang og ler. Jeg har aldri ledd når hun har slått meg, så hvor hun får fra at det er morsomt vet jeg ikke. Hun får masse, masse oppmerksomhet ellers så det kan ikke være at hun søker oppmerksomhet heller. Tror jeg! Hun går ikke i barnehage, da hun ikke fikk plass. Noen som vet hvordan jeg kan ta tak i dette?
sak66 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Prøv å ta henne vekk i fra situasjonen.Løft henne vekk,eller lei henne vekk-få henne opptatt med noe annet.Tror ikke hun kjeder seg ,kanskje hun er stolt av å få tilbakemelding på noe hun har funnet på.Vi leker på så mange forskjellige måter med barna-og hun vet jo verken at det er feil å slå,eller at det gjør vondt.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Sønnen min på halvannet år har også begynt med dette. Han begynte med det rett etter at han begynte i b.hagen og i b.hagen sier de at det er den rette alderen for å gjøre sånt. Avd.lederen mente at de utforsket ansikt og reaksjoner, men at de ikke er helt klar over hvor hardt de slår. Jeg har prøvd mange metoder nå. Har sagt "nei, det gjør vondt, må ikke slå", har vist han at jeg blir lei meg (og da kommer han og gir meg en kos), har oversett han (gått fra leken), og jeg har prøvd å avlede. Det eneste som ser ut til å fungere litt, er hvis jeg viser at jeg blir lei meg. Sier jeg "nei", eller overser han, så gjør han det mer. Nå er de fæle til å slå, alle barna i b.hagen hans. Så når det funker en dag her hjemme, så har han glemt det dagen etter. Tror ikke det har noe med oppmerksomhet å gjøre. Sønnen min får masse positiv oppmerksomhet hele tiden. Det ser ut som han liker å få en rekasjon ut av noe. "Hvis jeg gjør sånn, hva slags reaksjon får jeg da ? "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå