Gå til innhold

permisjon og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg valgte 80 % perm og tok 5 ukers ferie i mellom tiden . får jeg ikke 100% lønn da hadde jeg ferie? jeg jobber i kommunen.

Jeg håper noen kan svare meg .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får feriepenger som skal dekke ferien din. Så du får ikke lønn i ferien.

Skrevet

ja men da er det 100% ikke sant?

Skrevet

Feriepengene regnes ut fra hva du tjente året før. tror satsen er på rett over 12% av det du tjente året før. Tjente du 100.000 så får du 12.000 i feriepenger.

Viss du tar ut ferie i permisjonen så må du gi beskjed til NAV. Permisjonen din forskyves da med antall uker du tar ferie.

Skrevet

ok takk. men jeg får ikke utbetalt 80% samme beløp som de andre månedene . jeg håper du forstår meg .jeg skriver dårlig norsk. he he

Skrevet

Du kan jo ringe til Nav og snakke med dem:-)

Skrevet

Det spørs litt når du hadde permisjon etc. Feriepengene er jo fra hva man tjente året før og ikke det året du er i. JObbet du fult hele fjoråret så får man fult ut med feriepenger. begynte du med permisjonen året før så får man også mindre feriepenger. Man opparbeider seg ikke feriepenger til 5 uker hvis man har vært i permisjon året før med 80 % dekning. Men har selvfølgelig krav på 5 uker, men du får mindre penger.

Skjønte du dette? Det er lettere å regne 10,4 % av hva man tjente året før. Hadde man kun 80 % inntekt året før, så blir feriepengene også mindre..

Skrevet

ok tusen takk gemini 77 .nå skjønner jeg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...