vårli Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Synes dere at jeg er ei dårlig mor dersom jeg reiser fra baby på 10mnd... Ei hel helg!!!!!!!!!! Hun skal være hos bestemor
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Nei, ærlig talt, det går kjempefint! Ikke uroe deg,og kos deg borte:)
Mulle :) Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Nei det går kjempefint =) JEg var vekke en helg da mini var 4 mnd. Ser ikke ut til at han har tatt skade av det =)
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Reis og kos deg! Jeg var borte fra jenta vår ei helg da hun var 5,5 mnd.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Ikke så lenge du har lyst selv. For min del hadde det vært et mareritt.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Nei, det er det ingen andre enn mor selv som tenker. Kose seg med bestemor en helg er luksus for barnet:)
fleXibel Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Hvis du føler for at det er noe du vil så bare å gjøre det.. Jeg selv hadde ikke klart det, men så har jeg ikke så stormende behov for barnefri heller...
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Og nettopp derfor bør man kanskje gjøre det, Gutsbestebarn. Jeg grudde meg masse første gangen jeg skulle være borte, og jeg savnet virkelig den lille klumpen min, men jeg tror det var godt for meg å være borte noen dager og se at han faktisk var like hel da jeg kom hjem
Mrs. Bouquet Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Det har jeg faktisk ingen tro på at gjør meg godt. Jeg vil ikke sette meg i en slik situasjon så lenge jeg slipper. Jeg venter til den dagen hun viser at hun føler seg trygg uten mamma og pappa. Slik det er nå får jeg ikke gå i et annet rom en gang når vi er på besøk. Har mer tro på å ta det på en mer smertefri måte. Helgeovernatting hos besteforeldre skal det nok bli mye av i framtiden, men ikke enda....
Salat Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Det går nok så fint så! Vi reiste fra torsdag-søndag da jenta vår var 10mnd, for å gifte oss. Jenta hadde det kjempefint hos mormor og morfar. Virket ikke som om hun "brydde" seg så veldig om at vi hadde vært borte noen dager, selv om hun ble kjempeglad da vi kom hjem.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 dra med GOD sammvittighet!!! det ville jeg gjort (har gjort det) det er vanskeligst når du skal si hadet, men så går det seg til!!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 Tror det er verre for ungene jo lenger du venter, men dette er jo selvfølgelig opp til hver enkelt. Gutten vår reagerte i hvert fall ikke, men han er/var veldig trygg på besteforeldrene, og alle unger er forskjellige.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 Skal selvfølgelig ikke gjøre henne helt avhengig av mamma, men nå er hun 9 mnd. og er nok det en stund til. Var slik selv når jeg var liten, men "vokste" det fort av meg. Pga at hun ser besteforeldrene ca. 1 gang i uka er det først nå det virker som om hun kjenner dem igjen. Jeg mener barna skal få løserive seg gravis fra foreldrene og ikke bare bli kastet i det en hel helg. Jeg mener også det er stor forskjell på barn, og ser at noen trives og viser tillit til omtrent hvem som helst. Hadde det vært slik hadde jeg nok stilt meg andereledes til problemstillingen. Er ikke sikkert neste mann blir like avhengig av de nærmeste omsorgspersonene slik som jenta vår er nå.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 25. oktober 2007 #15 Skrevet 25. oktober 2007 Så lenge DU føler deg trygg, og barnet er hos noen h*n kjenner og er trygge hos så ser jeg ikke problemet =) Kos deg =)
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. oktober 2007 #16 Skrevet 25. oktober 2007 Nei, vi hadde jo aldri reist fra gutten vår en hel helg (faktisk en langhelg også) hadde vi ikke visst at han trivdes godt hos besteforeldrene. Han hadde overnattet der flere ganger før og det hadde gått kjempefint hver gang. Jeg er forøvrig helt enig med deg. I det første svaret ditt virket det som om du ikke hadde turt å reise bort for din egen del. Da mener jeg man bare får hoppe i det en eller annen gang. Er det pga barnet (slik det er hos dere) er det jo en helt annen sak. Man skal ikke tvinge barna til noe de ikke er klare for.
solstråle69 Skrevet 25. oktober 2007 #17 Skrevet 25. oktober 2007 Det går sikkert helt fint! Vi reiste på Robbie Williams-konsert i Gøteborg da snuppa var 10 mnd. Reiste tidlig lørdag og var hjemme sent søndag. Husker jeg grudde meg skikkelig, jeg er av den typen som helst vil være sammen med henne hele tiden... Men det gikk kjempefint! Da var hun hos besteforeldre, som hun har hatt kontakt med flere ganger i uka siden hun ble født. Jeg har virkelig tro på at både voksne og barn har godt av adskillelse innimellom, det gjør dem trygge i flere omgivelser.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. oktober 2007 #18 Skrevet 25. oktober 2007 Ja det virket vel kanskje slik i det første svaret mitt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå