Gå til innhold

Hvorfor skal man prute på dagmammaer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble oppringt i dag av noen kjente som lurte på om vi kunne hjelpe dem. De har to små barn som ikke har barnehageplass, som trenger dagmamma. Jeg sa at jeg kan gjøre dette, og at jeg tar mndpris på 4000 kr per barn. Enkelt og greit..

Men det var visst ikke så greit... begynte seriøst og prute osv...

Jeg sa det som det er at skal ungene gå i barnehage, får de ikke kontantstøtte, så da må man betale 4600 kr for begge. Skal de gå hos dagmamma ¨FÅR de kontantstøtte på 6600 kr, og må ut med 1400 kr til meg bare... (fra egen lomme)

Hm... ble nesten provosert når de sa at de kunne betale barnehagepris... jaja, da TJENER de på at ungen går i barnehage, mens jeg er dum som får for lite betalt...

Nei, da kan det vært det samme;) hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig. Noen dagmammaer gir jo rabatt for søsken. her er det helt vanlig å ta kontantstøtte + bleiestipendet en får av staten hver mnd.

Skrevet

Synes nå det var mye å ta 8000 for 2 søsken...

Skrevet

Mye når det blir 1400 kr ut av egen lomme? Blir mye mer i barnehagen når de må betale 4600 kr for begge...

Skrevet

Barnehager har jo som regel søskenrabatt, så det er vel kanskje det de tenker på? Er mye med 8000 kroner i barnepass i måneden for 2 barn...

Skrevet

Synes at du er for billig jeg! Burde ta kontantstøtten pluss det bh koster for søsken. Pluss kostnader for bleier og mat! Sånne folk ville jeg uansett ikke startet et samarbeid med...

Skrevet

dessuten skal jeg passe den ene mens søsteren min passer den andre. At vi har ansvar for hver vår..

Skal passe dem her hjemme, men likevel hver sin.

Skrevet

nei, jeg ble litt satt på tanken på og si nei når de begynte slik.. venninna mi som anbefalte meg for dem, tar 4500 krmnd. Jeg tar 4000..

man får dessverre ikke billigere dagmammaer her i området..

Og dere som syns det er mye? Tenker dere da på at kontantstøtten faller bort om man begynner i barnehage, mens om man tar dagmamma får man inn 3300 kr per unge ekstra i mnd??

Altså i min situasjon betaler de enten 8000 (1400 kr fra sin egen lomme, resten kontantstøtte) eller 4600 kr i barnehage (Uten og få noe støtte)

Skrevet

Spørs hvor viktig de synes jobben du gjør er,da.Enten må man være hjemme med ungene,eller finne seg i å betale det det koster.Oppgaven å passe to barn er like stor om de er søsken eller ei ,vel.Hos dagmamma er det bare en som har ansvaret også.Har selv takket nei til å passe søsken fordi jeg synes 6000 tot.pr.mnd.var for lite for et søskenpar på 1 og 2 år.Skal jo betale skatt også.Har idag kr.5000 pr barn 8.00-16.30 ,fem dager i uka.Det er vanlig pris i Oslo.

Skrevet

Ja, nettopp. Jeg tar altså 4000 per unge, og da er det fra kl 08- 16-30(17). Mandag til fredag...

Og da er ærlig talt ikke 4000 for mye nei..

Jeg tar kjempegodt vare på ungene, har stor hage med mange lekemuligheter, så her er ungene trygge. Likevel skal man prute for og holde igjen penger selv...

Får se hva det blir til med de da.. Jeg sa at 4000 blir det uansett, så da er det opp til dem..

Venninna mi mente seriøst at jeg burde tatt 4500 som hun gjør, men jeg sa likevel 4000 kr..

Skrevet

Tenk over om du virkelig vil være så billig, syns det er litt horribelt egentlig... Det er jo et stort ansvar...

Skrevet

Tror ikke mange tenker over at dette faktisk er en jobb, i den forstand at det er med disse pengene man betaler regningene sine. Da er ikke 4000kr så mye... Og man er da vel villig til å betale prisen for tryggheten om at barnet sitt har det bra og får riktig omsorg? Dagmamma er en jobb, ikke bare "gjøre en tjeneste for noen". Og som med alle andre jobber så tar man det seriøst og yter sitt beste... Er nå bare min mening da...

Skrevet

Ja,takk Nickey&Emilie!!

Dette er en jobb på lik linje med andre jobber, og ikke noe man gjør bare for og være snill.. jeg er kjempeglad i barn, men hadde jeg hatt god nok råd til og la være hadde jeg nok ikke tatt med en dagmamma jobb. Det er jo for og få inntekt, samtidig som jeg vil at barna skal være trygge og ha det bra.

Skrevet

jobber selv som dagmamma i bergen,og opplever det samme. Foreldre ønsker bet svart,for å bet mindre f.eks. Jeg tar 5000 pr mnd pr barn,og da får de alle måltider,frukt,yoghurt,melk-og varm hjemme laget middag hver dag. Personlig syntes jeg det er merkelig prute på noe så verdifult som barna dine....Den jobben vi gjør er kjempe viktig,og det er lange dager de små er med oss,og ikke foreldre

Skrevet

SYNS IKKE DU SKAL GI NOE AVSLAG! barnehagene som gir søskenrabatt får dette dekt av kommunen, så det er ikke en utgift for barnehagen! Skriv kontrakt også, der det presiseres at det skal betales for hele mnd, selv om barnet har fri eller er sykt. Og trekke fra de dagene du evt er syk. gå inn på regisrtertdagmamma.com eller no og les litt der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...