Gå til innhold

Har dere opprettet sparekonto til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sparer 500 kr i mnd (halve barnetrygden). Dessuten hender det at besteforeldrene setter over litt. Har det på en sperret konto og det skal brukes til å ta lappen og kjøpe bil når han blir 18. Synes det er en grei ordning :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også en sparekonto til guttungen=) Kjempe fin måte å spare til bil lappen og eventuelt andre dyre ting de ønsker seg!

Skrevet

Ja vi har oppretta en konto:) Han fikk 14.000 i dåpen så de har vi satt inn, så har vi vell 4 sparebøsser til han her hjemme som vi putter litt på inimellom så går vi og tømmer de i banken etterhvert tenker jeg... Jeg er bare student så jeg må igrunn bruke barnetrygda..

Skrevet

Vi har sparekonto til begge to. Jeg setter inn penger da jeg har anledning og så har det fått litt til dåp o.s.v. Ellers har de sparegriser som jeg fyller på da jeg finner mynter liggende i huset. Mannen min glemmer alltid å tømme lommene på buksene da han kaster de til vask så jeg tømmer ivrigt lommene for småpenger og legger de i sparegrisene til guttene. Når de er fulle setter jeg inn pengene på kontoen.

Har tenkt at jeg skal bruke pengene på lappen hvis de ønsker det selv:)

Skrevet

Ja det har vi. Han fikk litt penger da han ble født og til dåpen, og ellers setter vi inn litt penger nå og da (når vi har litt til overs).

Skrevet

begge mine fikk konto hos bestefaren i dåpsgave med 1000kr.

sparer i sparebøsse, ikke noe fast beløp

Skrevet

vi sparer og sparer :o) setter inn 1500 i fast trekk på kontoen hans hver mnd.. men de pengene skal ikke lillegutt få vite om før han skal kjøpe seg leilighet. da blir det en positiv og uventet glede og god egenkapital.. Synes personlig ikke noe om å fortelle barna om at de skal få bil ol når de fyller 18. Synes de skal jobbe for det de ønsker seg og ikke ta det som en selvfølge, noe det lett vil bli dersom de i flere har fått vite at de snart skal få bil og lappen.. :o)