Gå til innhold

Flere som har meldt inn babyene sine i OBOS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde det nå her om dagen. Da har han jo en del ansiennitet bak seg når han en gang skal kjøpe leilighet :-) Jeg husker i allefall at jeg var irritert fordi mamma ikke hadde gjort det da jeg var liten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ina fikk medlemskap i nedre buskerud boligbyggerlag i dåpsgave av farmoren sin.

Hun betaler dette medlemskapet for henne til hun fyller 18 eller noe.

Har sin bakgrunn i at jeg og sambo mistet 2 hus på forkjøpsrett før vi fikk det vi har nå.

Veldig greit å gjøre det sånn.

Nå er hele familien medlemmer:)

Skrevet

Nei, jeg tenkte å overdra vår annsiennitet til de senere, mine foreldre brukte deres annsiennitet på oss.. går ikke det an da?

Skrevet

Koster ikke mye.

Tror det er noen hundrelapper i året.

Kan overdras, men er ikke alltid det går da.

Moren til sambo ville hjelpe oss, så vi skulle få hennes ansinitet, men hun bor i borettslag selv, og da går det ikke.

Den huset står på, må være medlem.

Er derfor både samboeren min og jeg er medlemmer, for vi står som eiere begge to.

Skrevet

Jeg synes ikke jeg skal bestemme hvor barna mine skal bosette seg når de blir store, så nei, det gjør vi ikke. Hvis det blir aktuelt, kan de jo heller overta vårt(som vi har overtatt fra foreldrene våre).

Skrevet

Bestemmer ikke hvor barna våre skal bo.

Men vi tilrettelegger så det skal bli lettere for dem hvis de velger å bli boende her.

Er jo ingen som sier at de må bruke det, men de har i hvertfall muligheten.

Er jo som sagt en gave fra farmor.

Nå har det seg jo slik (etter som jeg har forstått det) at bare ett av barna kan arve ansiniteten, så lenge bare en av foreldrene er medlem.

Hvis begge er medlem og man har to barn, er det jo greit.

Men hvis man da har 3 barn, blir det jo kanskje ikke helt rettferdig.

Er jo ikke sikkert at alle tre barna blir boende på samme sted og i borettslag, men hva om det skulle skje?

Koster ikke mye å være medlem, så jeg synes det er en grei og fin gave å få til barnet mitt jeg.

Skrevet

Je, er vel kanskje litt greiere når man bor på større steder, men her jeg bor er det like sannsynlig at ungene mine feks flytter til nabobyen, og da får de jo ikke brukt det. Så for meg synes jeg ikke det er så aktuelt. Mente ikke at det var dumt av alle dere andre, beklager det.

Skrevet

Ja, det forstår jeg.

Vårt medlemskap dekker hele Nedre Buskerud.

Og det er jo et ganske stort område.

tror sjangsen kan være stor for at det blir brukt, men man vet jo ikke.

Kan jo være Ina finner på å flytte til vestlandet hvor jeg er fra, eller utlandet for alt jeg vet.

Men muligheten er der i hvertfall.

Er uansett ikke vi som bruker penger på det;)...hehehe

Skrevet

Regnbuens barn™ .

Det går fint å overføre deres ansinitet til et av barna når det skulle være behov. Men det går ikke an å overføre for lengre tilbake enn fødselsdatoen til den som skal ha ansiniteten.

Resterende forsvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...