Gå til innhold

Skal vi lage nye trafikkregler?

Anbefalte innlegg

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

I går ble jeg blinket på flere ganger...Første gangen ett blink, andre med to blinker...Jeg fant ut at lysene var glemt skrudd på og skrudde på dem...Etter et stykke etterpå, blir jeg "overasket" av en trafikkkontroll...Da lurte jeg fælt på hva egentlig de bilistene jeg hadde møtt blinket til meg for....

Hvorfor ikke spre budskapet til å begynne med, her på DIB, så kanskje til neste år at alle følger, følgene "regler"....: 1 Blink- Lysene er av eller ødlagte. 2 Blink- Trafikkontroll og 3 Blink Fare i veibanen(eks Elg, ulykke) ? Noen som er med på å spre buskapet, for å få orden på blinkingen? :) hehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan jeg jo opplyse deg om at det er forbudt å blinke med lysene, så hvis en patruljerende politibil ser at du gjør det, så er faren stor for at du blir stoppet og får bot.

Det er faktisk regler for bruk av billys. Lenge siden du tok lappen? he he...

Skrevet

En urban legenend forteller at du bør ikke blinke på biler som ikke har lyset på. Det har hendt at bilen som ble blinket på tok en u-sving følger etter blinkeren, tvingte han til å stoppe og DREPTE han!!! mohahaha!

Men når det er sagt, så vil jeg takke en taxi-mann en gang jeg var i Molde. Han blinket med lysene og viftet febrilsk med hendene når jeg møtte han i bil, etter en liten stund skjønnte jeg hva han mente og slakka ned rett før jeg såg to politi i veikanten :)

Skrevet

Da jeg kjørte vogntog,ga sjåførene 'beskjed' til vhernare når det var fartskontroll.Bare gjorde en gest med en hånd som tilsa at man skulle senke farten.

Skrevet

Fornuften sier jo at det er bedre å gi folk beskjed om at de mangler lys eller har fjernlys på slik at det mer trafikksikkert. Hva er så farlig med å blinke en gang raskt med lysene?

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Alle blinker jo da...Og bare gi meg bot, visst jeg blir tatt på det...Bedre å blinke og opplyse en annen sjafør om å senke farten, enn at han kræsjer inn i en elg.

Om det er lenge siden jeg har tatt lappen, får du bare fortsette å lure på...Det ser jeg ingen hensikt i å svare på i denne sammenheng

Skrevet

Det er ikke så lurt og heller ikke helt lovlig å blinke med lysene for å advare andre bilister om at det er en trafikkontroll... Hvorfor i all verden vil du hjelpe andre mennesker å kjøre uforsvarlig/ulovlig i trafikken??

Når det er sagt så tror jeg ikke politiet ville ha bøtelagt deg dersom du blinker med lysene for å "opplyse" noen om at de feks mangler et lys...eller som du sier, farer i veibanen.

Skrevet

nei det er ikke ulovlig og blinke om varer i veibanen og manglende lys, men det er ulovlig å blinke med lysene ang kontroll...

vi blinker når det kommer noen uten lys fordi det er mange plasser her i bodø hvor det ikke er lyktestolper og mennesker som går i svart på svarte kvelden....

vi blinker hvis vi ser noen vi kjenner og det er kontroll...eller så sender vi mld om at det er kontroll der og der....

vi ble blinka på en gang vi skulle til jobb og skole..var litt senet ute og lå en smule over fartsgrensa og sakket fartetn...viste seg at det var storkontroll over hele byen....å da ble alt sjekka...heldigvis hadde vi fått nye dekk dagen før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...