Jippi! Maibaby! Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Når kan jeg regne med el neste syklus når jeg i denne blir gående mange dager etter ikm før tanta kommer på besøk? Blir litt satt ut jeg, for jeg har aldr hatt ustabile sykluser før... Jeg har liksom ikke lyst til å begynne å teste etter el etter bare en pp...
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Ikke godt å si..en må vel regen fra første dag av mens og 14 dager fremover. Finner da gjennomsnittlig EL. Du kan gå inn på EL kalkulator eller på bryllup.dk. Der finner du syklus med forventet EL. Min EL kom ikke før etter 21-22 dager denne mnd..ganske mange dager over det som var forventet. Så jeg sitter også her og venter på mens. Forsinket EL kan bety at mnes kommer senere hvis e ikke har kort luteal fase..
Babyønske �� Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Det er dessverre ikke så lett å finne eggløsning når man ikke har noe "system" i syklusen. Men du kan jo evt gå tilbake til forrige syklus, og prøve å telle deg fram til hvilken dag du hadde eggløsning da, og så evt begynne å prøve i dagene rundt det. Eller du må se hvilke tegn kroppen gir deg. Eggløsningsslim er jo ofte ett greit og sikkert tegn, det kommer jo ofte i forkant av eggløsning og dermed relativt greit å time. Når slimet gir seg er som oftest eggløsning over. Eller så blir det å ha sex jevnlig gjennom hele syklusen, selv om det ikke alltid er så gøy med "pliktsex" over lengre tid.
Babyønske �� Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Bare en liten kommentar :-) Eggløsning kommer så og si alltid ca 14 dager FØR mensen.
Jippi! Maibaby! Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2007 Syklusen min er alltid (unntatt denne selvf) 28 dager. Så jeg tror jeg bare prøver å se på denne som et unntak. Men det kommer nok til å bli endel sengekos gjennom hele syklusen, da ingen av oss lenger stoler på at el kommer når den skal.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Mine er også på 28 dager..det hender 29 dager. Kanskje du også har hatt forsinket EL? Jeg er 13 dager over IKM. Men vet at EL kom sent fordi jeg testet. Ja hopp til køys..ta annan hvar dag metoden!
Jippi! Maibaby! Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg var ganske sikker på at jeg hadde el til vanlig tid, men så fikk jeg egentlig el-symptomer igjen etter ca 10 dager. I ettertid har jeg lest at det kan hende at kroppen min ikke klarte å få el den første gangen... Da lurer jeg selvfølgelig på om det er noe jeg har sørget for selv (med mye fokus på babyprøving...).
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg roter litt og må bare rette opp.Jeg er 6 dager over IKM. Ja det kan hende det. At egget ble sluppet senere..vi får håpe på poitivt resultat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå