Mamama Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Når dere ammer om natten.. sovner babyen på puppen og dere så legger den ned? eller legges barnet tilbake i våken tilstand og så sovner igjen? jenta mi er 5 uker og legger seg samtidlig som oss i 12tia. våkner da etter 3-4timer og vil ha mat. tar henne da opp i senga og hun sovner igjen etterhvert på puppen. Men det hender ofte at jeg også gjør det:P Egentlig ikke helt heldig hvis man tenker på faren ved samsoving osv. Legger dere forresten så liten baby i våken tilstand når de skal sove for kvelden? Min sovner under kveldsmaten og så legges forsiktig ned. Tenker bare på når jeg skal begynne å legge henne tidligere.. da må hun sikkert legges mens hun er våken.. blir sikkert ikke en enkel oppgave.. hehe
*smula* Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Sjarmtrollet vårt er 11 uker. Han sovner nesten alltid ved puppen om kvelden og er litt i halvsøvne når vi legger han i seng. Om natten er han også stort sett i halvsøvne etter amming. Han er ikke noe flink til å finne søvnen selv, men vi har ikke lyst til å ta den kampen helt ennå.
MaRiAnNe_85 Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Hei:) Min baby er nå 2 mnd. Legger henne hver kveld til samme tid,kl 11. Halv 11 er d kvelsskift,vask og rett i min seng for å få litt kvelskos (pupp). Når hun bare var noen uker sovnet hun med puppen hver gang jeg la henne. Det gjør hun ikke nå. Uansett når hun fikk pupp sist tilbyr jeg henne d når hun skal sove,har liksom blitt et lite rituale:) Om hun er våken når jeg legger henne,så ligger hun bare å pluderer litt for seg selv til hun sovner. De første gangene skreik hun litt,men når hun verken hadde vondt,var sulten eller hadde bæsjbleie,lot jeg henne bare ligge å sutre. Dette har fungert veldig bra for oss. Hun lager ikke en lyd etter kl 11 i sengen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå