Gå til innhold

Jeg har vært på UL :) (uke 18)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og vi skal ha en liten jente! Utrolig koselig, og UL er virkelig en fantastisk opplevelse. Får se hjertekamrene som beveger seg, alle detaljer.......var på privat UL i uke 12 også, men så mye mer nå - større skjerm, bedre tid og fikk nøye forklart alt vi så. Gled dere, alle som ikke har vært der ennå!

Vi gleder oss veldig! Måtte bare dele litt med dere her inne også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!! Hærlig å se de små røre seg der inne :)

Skrevet

Å gratulere så mye! gleder meg utrolig mye til min tur jeg også men må vente i 12 dager til.

Skrevet

Gratulerer så masse! :) Gleder meg til min tur om 4 dager :)

Skrevet

Tusen takk :) Bare å glede seg, og vel verdt å vente på!

Skrevet

Gratulerer :-) Vi må vente helt til 3. desember, men gleder oss allerede!

Skrevet

Jeg skal på UL imorgen:D gleder meg masse og håper jeg får vite hva d er. Har en følelse på at d er ei lita nutta hehe men d får jeg vel vite imorgen:D håper jeg.

Skrevet

Gratulerer :)

Vi var der også idag, ogf får også ei jente :) Helt utrolig hvor klart man ser babyen!!

Lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

10 dager igjen til UL..men jeg har ett problem:(jeg ønsker så inderlig at alt skal være bra selvsagt!! det er jo det viktigste.. jeg har så lyst til å vite kjønnet men min samboer nekter og blir sur når jeg sier at jeg ønsker å vite det for han vil ikke!! hva hadde dere gjort?? det gjør vondt når han blir så sur.han mener det ødelegger morroa.. jeg synd det er koselig å vite hva det er!! litt lettere for meg å vite hva jeg skal kjøpe av klær og div.. nå er jo alt bare blått eller rosa.. :(

han mener at vi skal vente til fødselen! men hva om det skjer noe med meg under fødselen som gjør at jeg ikke får vite hva det er... han vil se det først, det er jeg sikker på! er så vanskelig! er det flere som har det sånn??

Skrevet

Rucin: Det går kanskje an å si at bare du vil vite det, og la jordmor fortelle det bare til deg? Han kan jo få leve i uvisse hvis han vil. Når det er det første barnet deres så skjønner dere antakelig ikke hvilket kjønn det er ut i fra det dere ser på skjermen heller.

Kan jo bli litt praktisk vanskelig at du vet det og ikke han (du må i såfall skjule alle de rosa eller blå klærne du kjøper), og det er lett å avsløre seg, så du må i såfall være forsiktig.

Jeg er så heldig at jeg har en mann som generelt opererer etter prinsippet "den gravide damen bestemmer" :) (og dessuten er like nysgjerrig av natur selv), så jeg har nok ikke samme problemet. Men hadde jeg vært i din situasjon og det ikke hadde hjulpet å diskutere med ham (jeg synes jo dine argumenter ifht om noe skulle skje med deg under fødselen er vektige nok til at han burde gi seg), så hadde jeg nok bedt om å få det hvisket i øret likevel, og så unngått temaet de neste månedene....men det ville vært en utfordring!

Kan du ikke prøve å snakke litt mer med ham? Vår opplevelse var at vi fikk et nytt bevissthetsforhold til personen der inne - vi føler at vi "kjenner" personen litt bedre når vi vet hvilket kjønn det er, og får liksom en nærmere tilknytning.....og det i seg selv synes jeg er et godt argument :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...