Gå til innhold

Dere kaffedrikkere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det strides om hvor skadelig kaffe kan ha å si når man er gravid og ift spontan abort. Jeg har også hørt at kun 1 kopp kaffe kan redusere sjanse for å bli gravid med inntil 50%. Jeg har trappet ned..kun 2-3 kopper i løpet av dagen. Men mellom EL og IKM er jeg enda mer forsiktig. Er det noen som vet om kaffe kan ha noe å si for befruktning? Kan jo ikke tro på alt man leser. Skal også på fest i helgen, mens har ikke kommet fordi jeg hadde forsinket EL. Det blir jo alkohol på festen. Hva gjør dere med tanke på alkohol?

Noen som vet hva som er sunt og 100% "safe" å drikke av te? Har hørt kammomille te, stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All "te" som ikke inneholder te (slik som f. eks kamillete) er helt trygt.

Det er vel strengt tatt ikke før morkaka er klar og babyens bloomløp og ditt er knyttet sammen at kaffedrikking er noe problem. Koffein virker sammentrekkende på blodårene, også de i morkaka, slik at abortrisikoen kommer av at blodgjennomstrømningen til fosteret kan bli redusert.

Skrevet

Ok..hører så mye forskjellig. Drikker kaffe nå..med god samvittighet:). Det samme gjelder vel alkohol også da? Trygt frem til mor og barn deler samme blodomløp? Sikkert mange ulike savr å få her..alt med måte da tenker jeg. Takk for svar Bare tante? 1pp

Skrevet

Helt enig at det er greit å være måteholden i prøvetiden. Synes det er mange som gir mye rare råd her inne, men dette med koffein er jeg helt sikker på ;o)

Har en mastergrad i legemiddelkjemi...

Skrevet

hva mener du med te som ikke inneholder te?

Skrevet

Ja det er det.. drikker nå kaffe med god samvittighet frem til jeg VET jeg er gravid:)

Skrevet

Jeg mener at mange kaller f. eks. kamilleuttrekk for te, men den inneholder ikke blader fra teplanten, og inneholder ikke kaffein. Det samme gjelder endel andre planteutterkk, roiboosh"te", noen fruktteer. Les på pakka. Inneholder den te, inneholder den kaffein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...