Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei . Jeg har vært på 5 - 6 UL siden uke 15 på grunn av mye rot rundt termindato, med sprang på opp til en måned . Men sist UL fikk de en termin som stemte med mensterminen som både vi og sykehuset har holdt seg til siden vi vet hvordan uke befruktningen skal ha skjedd . Så nå har jeg fått innkalling til enda en UL 13.nov, og ringte å spurte hvorfor jeg skulle ha enda en UL, men de kunne ikke gi meg noen grunn . Noen andre som har fått det, er 29 uker nå og 32 uker når UL'n skal skje. Kans dette være for å skjekke om hode har festet deg ? Leste nemlig på babyverden at babyen skal legge seg med hode ned denne datoen .
line_n & sara Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 trenger ikke ul for å sjekke om hodet fester seg, da bruker man bare å ta tak i hode til babyen, og vrikke litt! og er det usikkerhet i om babyen ligger m hodet opp eller ned, merker du når jm prøver å kjenne, er hun usikker, får man ofte henvisning til ul..(men da etter en kontroll, hvor jm har forjeves forsøkt å finne ut av leie, og da sier hun jo dette til deg!) har du morkaka foran? det kan være en grunn til at du har fått innkalelse..hvis den lå foran og lavt på den ordinære ul'en, kan det være at de vil sjekke at den har vandret oppover!
Athina' Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Kan være at de skal sjekke morkaka siden du da er i uke 32. Jeg skal også dit den 8.nov på grunn av det.
mammaTilLinnea Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 jeg skal på ul i uke 32, fordi morkaka ligger foran... kanskje det er det hos deg også?
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2007 Sist UL lå morkaka ut mot venstre, ca 15. cm. fra navlen, så trur ikke det er det. Skjekker de om hode har lagt seg ned ved gynekologisk undersøkelse ?
Minnie Mom Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Kanskje de vil sjekke størrelsen på babyen igjen ifht termin, siden terminen har vært så usikker..? Jordmor kjenner leie og om hodet er festet ved å kjenne utenpå magen (altså ikke noen GU)... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå