Gå til innhold

Nå er det bare 18 timer og 20 minutter til

Anbefalte innlegg

Skrevet

THE MOON IS FULL!!!

Dette er spennende saker synes jeg.....og jeg merker at jeg påvirkes av månen:-)

Flere der ute?

Månen er grunnleggende i alle ritualer.

Den er essensen i mysterier, magi og kaos.

Vi kjenner alle den underlige virkningen fullmånen kan ha på atferden

til både mennesker og dyr. Det er opphavet til det engelske ordet

"lunacy", "månegalskap", og det er et velkjent faktum at vold og følelsesmessige problemer alltid øker rundt fullmåne. Det er lett å forstå hvorfor.

Månen styrer flo og fjære i alt vannet på jorden med sin tiltrekningskraft. Ved fullmåne, når solen og månen har en viss stilling i forhold til jorden, er månens tiltrekning på havoverflaten særlig sterk. Det skaper det som kalles springflo. Siden 70 % av menneskekroppen utgjøres av vann, og følelseslivet påvirkes

sterkt av elementet vann, påvirker denne tiltrekningen også oppførselen vår.

Nymåne

Ved nymåne ser man kun en antydning til måne. Denne fasen står for vekst og vitalitet. Kreftene er ennå nye og ubrukte. Inspirasjon og aktivitet etterspørres.

Nye ideer har svært gode sjanser til å bli til virkelighet.

Tiden omkring nymåne er positiv for selskapeligheter, fester og invitasjoner.

Nye satsingsområder som krever selvtillit, kan settes ut i livet og bli vellykkede. Omlegging av kostholdet, fastekurer og dietter er enklere å gjennomføre hvis de påbegynnes ved nymåne. Det er nå man bør sette i gang med alle tiltak som krever driftighet. Hode og hjerte, vitalitet og følelser oppveier hverandre,

utjevnes og sørger for harmoni, anerkjennelse og balanse.

Voksende måne

Månen har form av en smal sigd. Beslutninger som ble tatt ved nymåne, kan nå omsettes i handling. Den voksende månen gir styrke til å overvinne vanskeligheter. Selvtilliten styrkes. Kroppens selvhelbredende

evner er spesielt aktive.

I denne fasen må man være forsiktig med inntak av medisiner.

Fremfor alt bør man ikke overdosere dem. Når månen er i vekst, er det gunstig å gjennomføre viktige avtaler. Pengesaker, innkjøp og kjøp av eiendom kan ordnes med hell i denne perioden. Det er riktig tid for prøver, studier og samtaler som krever utholdenhet og stor tålmodighet. Skal du sette nye planter i hagen,

bør det skje i denne perioden.

Fullmåne

Fullmåne er den fasen som får størst oppmerksomhet, og som er mest fryktet. Den får frem sider hos oss som vi ikke er bevisst på, og som e1lers ikke gjør seg gjeldende i hverdagen. Den skaper irritasjon og usikkerhet. Man kan ikke lenger beherske sine følelser. Sterke drifter, ønsker, ideer, fantasier og drømmer kan på dette tidspunktet ta overhånd slik at man knapt nok greier å handle bevisst. Det kan oppleves som om man drives av en ytre kraft. Ved fullmåne reagerer mange mennesker, spesielt de typiske "måne menneskene", eksplosivt. Da er det ingen grunn til a å tirre dem unødig.

Fullmåne er en fin periode til å ta oppgjør med seg selv. Fester

i hagen og måneskinnsturer er ekstra romantiske. Det er lett å hengi seg til drømmer og drømmetydning.

Avtagende måne

Den smale sigden viser at sol og måne igjen står tett inntil hverandre. Dette er den siste fasen mellom den månesyklusen som avsluttes, og den nye syklusen som skal begynne. Den passive følsomheten økes, "månenaturen" er forfinet, roligere og ikke så klart merkbar.

Perioden da månen er avtagende, egner seg fint for samtaler med partneren. Nå kan de myke forandringer påbegynnes. Men dette er også den perioden da det oftest forekommer avskjeder og skilsmisser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...så det er derfor lunta er såååååå kort idag :)

Som i riste skikkelig hardt i vognen for å få lagt den sammen og inn i bilen....som å sparke til alle lekene som ligger strødd utover gulvet,og ikke minst hysje høyt på undulatkreket som kvitrer høyere enn trommehinnen orker idag ;)

Jeg fødte forresten Adrian under fullmåne i fjor, har lest en gang at det også har en sammenheng.Mange som føder da....

Og ulte gjorde jeg :))

Ja, det er nok mere mellom himmel og jord enn uv stråler og pollen ;)

Skrevet

Hahahaha, ja det er ihvertfall helt sikkert! Uv stråler og pollen ja.......er no dritt begge deler i grunn;-)

Men uling er fint.......

Jeg har opplevd ekte ulveuling jeg! For flere år siden var det fantastiske lysfenomener på himmelen. Sto opp kl halv fire på morgenen, vekket eldstejenta og satt oss i bilen og kjørte innover i skogen.....langt utenfor byen vi bor i, for å få mørket så vi kunne se lysene på himmelen bedre......Og jammen fikk vi oppleve ulveuling!! Det var en så sterk naturopplevelse at jeg ikke klarte å touche bakken på flere dager!!

Skrevet

Oooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skulle ønske det var meg som fikk høre ulvehyl! c",) Det hørtes skikkelig kult ut!

Skrevet

Det var virkelig helt superkult og spennende!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...