Lille Langbein Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Noe tips og raad?? Og det maa vaere noe spennende, ikke syden eller kreta. Skal vaere en tur med feiring av svigerfars 60-aarslag og. Saa noe for enhver smak, samtidig som babyen paa 3-4 mnd kan vaere med.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Vi har tenkt oss til Thailand vi:o) Ellers har vi reist til Egypt hvert år nå jeg og sambo,men jeg vil ikke anbefale deg det pga babyen..ring til reiseklinikken i oslo og hør med dem, de er eksperter på dette området!
Happy H Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 vi reiste til Thailand når snuppa vår va 5mnd.. hadde d helt fantastisk og kan bare anbefale d på d sterkeste!=) Ho stor kosa seg i varmen, låg naken på solseng under parasoll, badet i bassenget og hadde d herlig. eg fullammet så d va ingen problem m maten. va frisk hele veien. thailendere elsker barn og spesielt de kvite, så d kan bli litt voldsomt t tider, men d gikk fint d og
power puff Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Vi har veldig lyst til og reise til Tanzania og til øya Zanzibar neste vinter. Da er babyen 9 mnd. men vet ikke hvordan det er og reise til Afrika med små barn. Må sjekke opp det selfølgelig. Hvis ikke blir det nok en tur til Thailand eller Mexico. ut av europa skal vi siden jeg skal feire 30 års dag :0)
Lille Langbein Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har vaert en del og reist i Afrika, blant annet Tanzania og Zanzibar to ganger. Men jeg velger ikke aa reise dit med en baby for aa si det saann. Du kommer f.eks. ikke inn og ut av Zanzibar uten at en haug med mennesker henger rundt deg og skal kapre deg til det ene og det andre. Og noe taxi finner du ikke paa oya, der er det heller skranglekasser, hehe. Naar en foerst kommer seg opp til nordsiden og stranden f.eks. er det kanskje greit nok, men ikke saerlig tilrettelagt for aa ha med smaabarn, babyer.
Linaria Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Ville nok droppet Tanzania, siden det er malaria der. Men Sør-Afrika og Botswana burde være temmelig trygge. Har vært der selv, dog uten baby, men det er trygge relativt velstående land. Det er ikke vanskelig å finne hygienisk forsvarlige spise og overnattningssteder, og det er som sagt ikke Malaria der (selv om norske myndigheter vel anbefaler malariamedisin bare sånn i tilfelle likevel. De anbefaler det til og med for Swaziland, som ligger for høyt oppe til at myggen trives. Min bror bodde der i flere år uten å få Malaria, eller høre om noen som hadde fått malaria.) Møtte ei dame på ferie i Sør-Afrika som reiste helt alene med to unger (yngste var 7-8 år), de storkoste seg alle tre, følte seg aldri utrygge, og heller ikke yngstemann fikk "ferie-mage". Tror eg helt trygt kan anbefale de landene. Det er hakket mer eksotisk enn Thailand, og har alt Afrika har å by på når det kommer til kultur, Safari etc...
Linaria Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Åja, Sør-Afrika er også genialt for shopping (man kan kjøpe dødsbillige skikkelige merkeklær der -ikke bare kopier- det er mange RIKE i Sør-Afrika som vil ha designervarer), og de har drøssevis med spa'er... Det burde derfor være nok å gjøre der for de fleste... Kom forresten på at i noen deler av Sør-Afrika (Nord-øst mot Mozambik, og våtlandsområdene) er det innimellom malariautbrudd, så drar dere dit må dere beskytte ungen. Det er uansett bare snakk om de "villeste" naturparkene/sumpene (Kruger-parken/ st.Lucia), og ikke steder jeg antar noe ville dratt med en baby- særlig ikke når det finnes drøssevis av tilsvarende steder som er tryggere...
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Har du lest om Azorene?? Kanskje det kan være noe?? Vulkanske øyer uttenfor portugal. Frodig natur, og mange fine guidet turer å være med på! Været er ikke for varmt, noe som kanskje er fint for 60 åringer og babyer?? Vi hadde en helt anneledes ferie når vi var der! Ikke noe festing og slikt, men jeg var gravid når vi var der så vi oppsøkte det heller ikke, så jeg vet ikke noe om det... Du må sjekke det opp!!
ventejenta Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Heisann! Botswana er et flott og relativt trygt land, men det er ikke riktig at det ikke er malaria der... Har vært der selv over lengre tid, og en av de jeg reiste sammen med fikk malaria (men ble fort frisk med medisiner). Vi brukte ikke malaria-profylakse, og det er ikke sikkert jeg ville gjort det hvis jeg skulle reist dit igjen heller, men man bør passe veldig godt på et lite barn i form av myggnett o.l. Det er ikke veldig vanlig med malaria der, men de har jevnlige utbrudd.
Linaria Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Javel? Fikk beskjed om at det skulle være sør for malariaområdet... Det kommer kanskje ann på hvor man er og hvilken sesong det er, som sagt er det "små" områder i Sør-Afrika hvor det innimellom forekommer malaria også.... Har ei venninde som kom hjem derfra (Botswana) for noen få uker siden også, hun fikk også beskjed om at det var unødvendig å ta malaria-tabletter. Regntid betyr forøvrig malaria-sesong i alle områder med malaria, så hvis man virkelig ønsker å ta småbarn med til disse områdene (tenker da på Tanzania og andre land med høy forekomst av malaria) er det en god idè å dra i den tørre sesongen. Forøvrig vil jeg nok anbefale nett til alle småbarn i sydlige strøk, uavhengig av om det er malaria der eller ikke. Det er så mye rart som kan gi ubehagelige bitt. (Hvor mange av oss har vel ikke kommet hjem med hundrevis av myggestikk fra Hellas...Det er utrivelig selv for voksne...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå