Gå til innhold

Ok med "appelsinsaft" til baby på 7 mndr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å presse en appelsin og blande litt av saften fra appelsinen med vann, for å se om det blir lettere å få i henne vann da?

Er det noen innvendinger mot dette?

-grønn førstegangs her.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitrus er ganske hardt mot magen. Det anbefales å vente til babyen er 10 mnd.

Skrevet

Ok, da venter vi!Takk for svar! :-)

Skrevet

Kok opp epler og/eller pærer og bruk avkoket der som juice :o) Frys det ned i isterningsposer, så tar du bare en-to biter i vannet, går ned på høykant her iallefall...

Og frukten kan du mose og fryse ned :o)

Superenkelt!!

Skrevet

Vi fikk et tips her inne, da gutten min også er veldig vanskelig å få i væske.

Så i går så kuttet jeg opp pærer og epler i biter. Hadde vann til over frukten. Kokte dette til det var mørt. Silte av saften. Dette likte i allefall gutten min kjempegodt! Han drakk 1 dl. på under 1 min.! Resten av frukten moste jeg, og har fryst i porsjoner.

Han får også bittelitt eplejuice (den fra meierienes). Da pleier jeg å ha 150 ml. vann og ca. 90 med juice. Blander den svakere og svakere hver gang. Skal ikke så mye til for å sette smak på det. Men nå de siste dagene har han fått i seg 4-5 dl. væske! Før fikk han i seg max 2 dl.

Skrevet

dersom du skal bruke saft eller smak i vatnet til babyen er det vel greit at det er tilsatt minst mogeleg? kan anbefale balholm eller andre naturlege juicar(dei fleste av meiereiens er laga frå konsentrat)

balholm er frukt i flytande fom!! er kjempeflotte å gi både smak; og- dersom du brukar balholm med bringebær/låbær eller solbær også farge til vatnet! vesla mi på 8 mnd får balhlom og vatn når vi skal kose oss litt!!

Skrevet

Jeg gir eplejuice (ofte utblanda med vann, men etter vannkatastrofen her i Oslo begynner jeg snart å lure om det er bedre å gi kun eplejuicen), eller gulrot/nype-juice, blåbærjuice osv. Ikke merket noe mer sutring osv. P får også pupp som drikke (for det meste 5-6 ganger i døgnet) og hun får middagsglass av alle varianter. Vet ikke om det er bra eller ikke, men ser an magen hennes, f.eks. fikk hun hard mage etter blåbærmos, så nå dropper vi den. Greit å ha om hun får diaré da. Og så får hun brødskiver med smør og leverpostei, det er ikke favoritten da. Men grøt liker hun og magen er helt fin når hun spiser det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...