Gå til innhold

Hvordan få lillegutt til å drikke MME ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 8 mnd som jeg har fullammet frem til han var 6 mnd, da begynte vi med grøt, og etter som andre måltider har blitt introdusert og amminga har trappet ned ( ammer ikke på natten lenger), så er det ikke så mye morsmelk som kommer ut lenger. Har prøvd å gi han MME på tåteflaske, av kopp og med skje osv... men gutten bare brekker seg og er ikke intr... Hvor mye MME må de ha når de er 8 mnd?? Ammer han til nesten alle måltider, men vet ikke hvor mye han får i seg. Ammer han på morgenen, så får han grøt til frokost, brød, frukt og litt MM til lunsj, Middagsglass og MM til middag og grøt og litt MM til kvelds. Går helt fint for han å drikke vann, men nekter altså MME.

Noen tips der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at han trenger MME da når han er såpass gammel? Hvis du ammer han til alle måltider får han bij en god del morsmelk. Og han får jo vann når han er tørst?. Kan du ikke evt. bruke MME i grøten og vann å drikke? Holles grøter skal f.eks blandes med halvparten melk og halvparten vann.

Skrevet

Er det NAN du bruker? Jeg har hørt at Collett smaker bedre.. Anonym har i grunnen og et poeng.. Trenger han mme?

Skrevet

Nei, kanskje han ikke trenger så mye mer melk, men er så vanskelig å få målt hva han får i seg, tror han får ut mer når han suger selv, enn når jeg pumper meg. Har prøvd både NAN og HIPP, men han nekter.

Og han får jo vann når han er tørst og litt sviskesaft innimellom, får håpe det er nok væske for han.

Takk for svar :)

Skrevet

Har også erfart at Collett smaker bedre enn NAN.

Ville spurt Helsesøster om behov for mme...

Her har vi også brukt en teskje sukker pr dl mme i en tilvenningsperiode med to av våre :) Funket veldig bra :)

Kutter ut sukkeret etterhvert som de tar mme'en da...

Hvilken flaske bruker du? Mam ultivent er suveren her i huset. Snuppa tar KUN den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...