nickoline og supermann Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 jobber i kommunen! 60% natt fast ansatt. jobbet masse ekstra i sommer, men hadde sommerturnus på noe av det. en sa at jeg hadde krav på det som var over 35,5 timer per uke. Dette er ca 100 timer siden jeg begynte i mars. Sjefen sier at jeg ikke får for det som er sommerturnus. Da er vi oppe i ca 50 timer likevel. Men han er ikke sikker. Går det på 150 timer pr mnd. er vi fremdeles oppe i ca 50 timer. Hva er riktig. irriterende. jobbet masse i sommer. får penga nå først til jul!
nickoline og supermann Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. oktober 2007 ingen jeg mener da overtid over 35,5 timer!
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Er oppe i en rettssak med tidligere arbgiver jeg også, pga manglende timer for meg og sambo (32 000 kroner)skikkelig irriterende! Hva står det i kontakten din? du skal vel egentlig ha overtidsbetalt for alt som er over 37.5 t/uke, eller 162.5 timer pr mnd. Men jeg er litt usikker. siden du har 60% ansettelse lurer jeg på om du egentlig skal ha overtidsbetalt for alt over din arbeidstid. hva står det i kontakten ang overtid? uff nei dette ble litt diffust svar... er du organisert? ta kontakt med LO, de kan svare deg helt sikkert! få dem gjerne til å skrive et brev med forklaring til arb.giver
Fire småtroll Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Nå jobber ikke jeg turnus så da er vel timeantallene litt anderledes, men vi har krav på overtid hvis vi jobber mer enn 37,5 time i uka eller mer enn 9 timer på en dag.
Fire småtroll Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Veit helt sikkert at du ikke har krav på overtid på en ekstravakt når du er ansatt på deltid da... Du har ikke krav på overtid før du går over full stilling, uansett om du er bare 60% ansatt.
nickoline og supermann Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2007 tror min kolleaga svarte 35,5 fordi vi har betalt pause. siden vi jobber natt. De som har 37,5 har pause. Vi jobber 9 timer pr natt.
animal Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Nå jobber jeg på sykehus, så ting kan jo være litt anderledes i kommunen. Hos oss så skriver jeg alltid overtid det jeg jobber utover 35,5 t uke (bortsett fra den uken jeg har 45 t/uke netter i turnus, godkjent av NSF..), men vet at vikarbyrå-spl som blir leid inn om sommeren må gå 45 t uke, men ville egentlig tro at du måtte godta en slik "avtale" før sommerturnusen starter. Jeg ville nå tro at du skal ha ovetid for alt, dette burde virkelig sjefen din vite. Er så sykt at vi selv må passe på slike ting hvis vi ikke skal bli snytt for penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå