tre små... Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 i jentene mine sine ligger det ting fra 2kr og opptil 100kr.. men gjennomsnittet har jeg regnet til å bli 25 kr.. syns det er lite men blir dyrt likevell... med 2 barn blir det jo faktisk 1200kr! syns det får holde men trodde ikke det skulle bli så dyrt altså!! høres jo ikke mye ut med 25kr...! men nå er det noe av det de får i kalenderen de hadde fått likevel da! hvor mye bruker dere da?
happybirthday Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg bruker maks 100 - 150 kr på en hjemmelaget pakkekalender. Da kan det være en liten godteriting en dag, et viskelær en annen gang, klistremerke, en sprettball de neste osv.... Kjøper inn gjerne en godtepose med ulike ting i. Tar en ting derfra jeg vet barnet liker og bruker det for den ene dagen, en annen godteriting en annen dag. Innimellom disse godtedagene gir jeg småting som blyant, klistremerke ol. Gjør man det slik, trenger det ikke bli så dyrt. Og det er vel heller ikke meningen,da....?? Er jo tross alt bare en nedtelling til julaften og en artig måte å forkorte ventetiden på. Men skal i år prøve å holde meg mest mulig unna godteri i kalenderen, da synes ikke noe om at de skal spise godteri om morgenen. Vi har det travelt nok om morgenen fra før og godtespising har lett for å fortrenge den tiden gutten trenger på å spise frokost før skoletid, og det blir litt feil synes jeg. (For gir man først godteri i kalenderen, så kan man nesten ikke nekte guttungen å fortære den med en gang synes jeg) Et av årene kjøpte jeg foresten inn en av de mindre legopakkene, og pakket inn noen få klosser til hver dag, og på julaften fikk eldstemann de siste klossene sammen med bruksanvisning for oppbyggingen. Ble ikke særlig dyrt det heller, men klart kan lett bli fra 150 - 200 kr da for en slik kalender.
Neijasså... Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Har ikke laget kalenderen ennå, men regner med å ende opp med noenlunde samme dagspris som deg. Billige ting i ukedagene (evt. ting som hun allikevel ville ha fått, som klær o.l) og litt dyrere ting i helgene. Tror dyreste enkeltting blir på ca. 70-100 kr, mens billigste blir f.eks. et par ballonger. Mistenker at ballongene blir mest poppis, da.
olla Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Vil egentlig ikke lage dyr kalender, men det blir alltids dyrt nok likevel!! Men jeg tenker slik: en del av det som er oppi, måtte jeg ha kjøpt til de likevel, bl. a sokker, hårstrikker, sekker(de må ha nye snart, det blir visst gaven 1. des....). På lørdagene får de lørdagsgodtet sitt i kalenderen, det ville de jo fått uansett. Pris vet jeg ikke, bare at jeg ikke skal kjøpe de siste tingene dyre!!! Har nok halve kalenderen i boks, begynte tidlig i år!!
*Kari* Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Huff, det blir fort mykje pengar av slike kalendarar! Tidlegare har eg, sambuaren min og dottera mi delt kalender, altså at det har vore 8 gåver til kvar. Då har ho fått ganske dyre ting; genser frå Noa Noa, undertøyssett frå Holly's osv. I år meiner sambuaren min at sidan ho er over tre år, kan ho få ein kalender aleine. Eg har ikkje tenkt å kjøpe "kjipare" gåver i år, og er motstandar av å gje små, billige leiker osv som berre er interessante akkurat der og då og som ligg som irriterande rot heilt til det vert kasta. MEN; må jo spare inn litt og tenke litt kreativt, så ikkje tusenlappane flyr heller.. Har difor tenkt at ho kan få sjokolade i kalenderen alle dagane som er helg. Kjem og til å dele undertøyssettene i to, altså undertrøye blir ei gåve og truse ei anna, -viss eg kjøper det. Kanskje spe på med noko litt rimelegare som til dømes klistremerker innimellom. Men kjem heilt sikkert til å bruke over 1000 kr på kalenderen (huff; gremmes når eg les det!) Greit å lese nokre trådar her inne og få tips av andre. Mi dotter elskar lipgloss/lipsyl og på HM Cosmetic har dei jo mykje billige Hello Kitty-ting, både lipgloss, små spegl og liknande. Hugsar ikkje akkurat prisane, men det er jo eit rimeleg alternativ? Synes ideen med lego i fleire deler er god, går kanskje an å gjere det same med eit puslespel i tre? Så kan litt av spenninga vere å finne ut kva motivet blir?
Odine! Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har kjøpt et duplosett til 300(?) kr og pakker inn en og en kloss/ting.
pops;) Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har kjøpt playmobil adventskalender til jentene mine. De fikk velge selv om de ville ha prinsesse eller sjørøver kalender, og de valgte det siste.. Kjøpte den på toys'r'us og kosta rundt 200,-. Denne skal de dele på (de delte på pakkegaver i fjor- som jeg selv ordnet ..og det gikk fint. ) og så tenkte jeg å kjøpe dem hver sin sjokokalender...
tre små... Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2007 er jo bra hvis man kan klare det billigere.. er første gang i år så er jo ikke så galt med 600kr for en kanskje.. da har jeg feks kjøpt 3 pakk truser og det er en til hver dag.. også liten legoeske som jeg deler i fire med er en figur pluss en lego i.. og det blir 30kr per gave.. så lego er dyrt!!! kjøpte 2 spenner på h&m og bare det er 20kr.. så skjønner ikke hvordan jeg skal klare det billigere.. største får også puslespill.. når ho blir større skal jeg dele det opp på flere dager.. men nå tror jeg ho ikke hadde skjønt det helt.... ho er 2 1/2. faktisk det som trekker ned er de pakkene med godteri i.. for det er toppen en liten sukkertøy eske til 3kr... kjekt å høre at det ikke bare er meg forresten, og enig med deg over når det gjelder å kjøpe billige små leker som bare flyter og aldri blir leket med... da er det bedre med lego, puslespill el slikt som man får litt av hver dag...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Tenkte å kjøpe truser, sprettballer, ballonger, småbiler, duplo, brio og litt godteri jeg, blir sikkert dyrt nok, men kommer ikke til å kjøpe kjempe mye til jul for vi bor på en liten hybel på 40 kvm frem til mai/juni. Når han blir 4 år i juli neste år får han nok mer, for da har vi flyttet inn i nytt hus og da er det jo morro å få litt til soverommet sitt. Til jul skal han få snekkerbelte med redskap, biler sengesett og noen filmer og bøker. Gleder meg til advent og jul jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå