Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt noe som kjennes ut som sammentrekninger i magen hvert 10.min, siden kl 4.30 i natt. Det er veldig vondt i 30-40 sek før det går over. Har stått opp nå og sitter på sofaen, men det kommer tilbake uansett. Lurer på om jeg skal dusje og prøve å gå litt. Noen med erfraringer? Er det maserier eller kan det bli noe mer?

Hadde forresten det samme i går natt og litt utover dagen, men da var det ikke like vondt. Termin i morgen. Hvis noen har tips om noe som kan hjelpe når disse sammentrekningene kommer hadde det vært fint også. Får ikke til å puste slik at det hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har eller har hatt det sånn? Har ikke så lyst til å ringe føden og mase og jm er sykemeldt så hun får jeg ikke tak i.

Skrevet

Ikke mas på føden...du har bare modningskynnere...

Legg deg på siden, eller gå..det hjelper....finn noe du kan knipe rundt med hendene....

Skrevet

Ok. Hjelper ikke å ligge på siden så da får jeg gå og prøve å finne på andre ting. Ikke grudd meg til fødselen enda, men begynner litt nå da dette er såpass vondt. Trodde jeg hadde forholdsvid høy smerteterskel,he-he. Hvor lenge varer modningskynnere da? Hatt det hvert 10. minutt i 7 timer jo. Er iallefall nærmere fødsel for hver time som går:-).

Skrevet

Begynte halv 6 i natt, akkurat slik som du beskriver. Hvert 10 min kommer det tilbake.....Jeg har hatt mye og sterke kynnere den siste mnd, og dette tror ikke jeg er kynnere.....Det kjennes ut som noen har på meg et belte midt på magen, og starmmer til. Så blir det strammere og strammere, helt til det gradvis forsvinner. Sånn kjennes ikke mine kynnere ut iallfall, og kynnere kommer heller ikke regelmessig.....Har en følese av at fødselen er i gang, men at det er på et tidlig stadie, og at det kommer til å ta tid. Er 4 dager over termin, så håper det blir fødsel snart:-)

Skrevet

Synes også det er rart hvis det er kynnere eller modning. Har hatt en del tegn på modning og det har ikke gjort så vondt. Samtidig er jeg førstegangs så jeg vet ikke hva som er normalt. Har kommet litt oftere den siste timen, men går fortere over (varer ca 20 sek). Tror jeg ringer føden snart hvis det fortsetter såpass ofte (hvert 5.min siste halvtimen). Har et stykke å kjøre til sykehuset, pluss at legen min ikke visste 100 % hvordan babyen's leie er og alle 3 fødslene til mamma har gått veldig fort. Det er jo greit å høre med de som har greie på det iallefall.

Lykke til når det skjer noe med deg! Uansett ikke lenge til:-).

Skrevet

Det er rier!

Ring føden heller en gang for mye enn for lite!

har du lang vei, ville jeg dratt nå..

Lykke til!!!!!

Skrevet

Jeg ringte etter hvert og gutten kom 05.57 på natta. Nå har vi kommet hjem og alt er bare fryd og gammen. Utrolig god følelse å ha blitt mamma. Han kom til og med på termin. Mulig fullmånen gjorde sitt, he-he.

Skrevet

Så flott!!! Gratulere så mye:-) Var bra du ringte føden da;) Kos deg med den lille gutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...