Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 synes alle har fine rutiner,ungen sover og smiler og er fornøyd. hos oss er alt kaos,hun virker nesten konstant missfornøyd og nekter å sove. når andre snakker tl henne hyler hun, hun begynner nesten og iritere meg litt, virker nesten som om hun ikke ønsker at jeg er moren hennes.både jeg og samboeren er utslitt etter 6mnd,og det går veldig utover forholdet. uff......må bare klage litt....det hjelper........
MathildeC Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Tror ikke alt er saa solskinn som man kan faa inntrykk av! Og for alle gaar det nok opp og ned, noen dager er bra, andre mindre bra.. Det sliter alltid paa forholdet og faa en baby tror jeg. Samboeren min og jeg var alltid veldig happy sammen, men merker jeg kan bli irritert paa filleting naa, ting han gjoer med baby. Man er jo troett selv ogsaa.. De sier man maa ha kvalitetstid sammen, men det er jo vanskelig naar man ikke har barnevakter i naerheten! Vi har begynt aa legge snuppa i 19-tiden, saa naa har vi i hvert fall litt mer alene tid sammen.
Mamman til M&E Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Uff da, det hørtes leit ut og jeg skjønner godt du/dere er sliten. Har du en grei hs som du kan snakke med om det som er vanskelig? Kan ikke gi deg noen annen trøst enn en klem men jeg er sikker på at du ikke er den eneste (har lest om mange som har det slik her inne jeg) og det kommer garantert til å gå seg til. Håper du får svar fra noen som opplever/har opplevd det samme, felles skjedne, felles trøst etc. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 får ikke noe tid sammen på kvelden siden hun ikke sovner før sent etter å ha bysset i mange timer,er da så utslitt at jeg må legge meg med henne. hun sover kun på armen min om dagen, så får ikke slappet av da heller. hun våkner omtrent hver time om natten. hun er 6mnd og dette har virket som en evighet.
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Ta deg en tur ev. til kiropraktor! Det er som regel noe som gjør at ungene er utilpass! Gutten min var veldig sutrete og sov lite.. Når han var 5mnd så holdt en venninne, med baby på samme alder, ham. Hun kommenterte at han var veldig stiv i kroppen, og anbefalte meg en tur til kiropraktor (en annen venninne hadde akkurat vært med sin baby med kjemperesultat:)) ). Jeg tok kontakt med kiropraktor, og gullet fikk time. Det viste seg at han hadde 2 skiveutglidninger, en i nakke og en i rygg, og derfor var kjempestiv i kroppen!!! Etter 3 behandlinger hadde vi en ny og mer fornøyd baby:) Verdt et forsøk:)) (finnes sikkert mye annet som kan gjøres også, så start en liten undersøkelse på hva som plager, så får dere kanskje fiksa det etter hvert:) )
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 og, det med forholdet tror jeg er kjempevanlig:) Er ikke supert her hjemme hos oss heller for tiden, men regner med at det kommer seg etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 hi her. må legge til at vi har siden 2 ukers alder vært hos kiropraktor. 6 bahandlinger. og ungen forsatt ikke fornøyd. homeopat,healing.manuell terapaut,fysioterapaut.... hun har hatt litt stiv nakke,men det er bra nå. tror rett og slett hun bare er utrolig viljesterk. fysioterapauten sa at det virker som om hun vil værre større enn hun er. hun vil opp å løpe,snakke ol. vil rett og opp. blir mye bæring...men hun er 9kilo og ryggen min er ikke god så gleder meg til hun lærer å krabbe. deilig å klage litt....
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Ok, da er kanskje ikke tur til kiropraktor rett tips:) Veslevoksen allerede altså? Kommer seg vel når hun kommer seg opp og frem selv da tenker jeg:) Det med å legge, dersom hun sovner i armene dine er det mulig at hun ikke kjenner seg trygg i senga? Prøv å få henne til å sovne i senga si, da er hun tryggere og kan sovne selv om hun våkner om natta:)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 prøver å legge henne i sengen men hun hyler, hun skriker seg helt bort og kunne ligget og hyle i flere timer er jeg sikker på.... har du noen tips til hvordan få henne til å sove i sengen sin?
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Vi hadde nemlig samme problem.. Byssa, bar og kava! Kunne bære i opptil 2-3timer pr kveld! KJempeslitsomt!!! Fast rutine! Kjempeviktig! Så hun forstår det er natt! Vi kosa og sang nattasang (fast nattasang), deretter la vi ham i senga. Vi var hos ham HELE tiden, hold ham litt fast på siden(favorittstilling). I starten hold vi og dunka litt forsiktig (ikke for forsiktig, han må kjenne at dere gjør det, men selvfølgelig ikke vondt hardt) i bleiebaken, i beroligende rytme mens vi sang og godsnakka.. (erfarte at det kunne roe) Er viktig å ha GOD tålmodighet, selv om jeg må innrømme at jeg ble temmelig oppgitt til tider.. Husk å bytte på, for kan bli utrolig utslitt av det! Etter at vi hadde lagt i senga, tok vi ikke opp, vi ga oss ikke! Gutten skulle sovne der! (måtte selvfølgelig ta opp dersom vi trodde han hadde vondt, luft i magen, dersom han bæsja etc) Vi var der etter at han hadde roa seg også, og hold og sang helt til han sovna.. Plutselig en dag måtte pappaen gå en tur på badet mens han hold på. Gutten var rolig når pappaen gikk. Når han kom inn igjen, så hadde jammen gutten sovna av seg selv. Etter det begynte vi med at han SKULLE sovne selv, for nå visste vi at han kunne:) Vi la, sa god natt, og gikk. Måtte gå inn og ut mange ganger, men gutten sovna av seg selv hver gang:) Han bruker ikke smokk, men jeg har en liggende i senga likevel, og av og til syger han pittelitt på den! Og så har han en fast nattabamse i senga si, den ligger der konstant. Den prater og koser han med både kveld før han sovner, og om morgenen når han våkner:) Et annet hjelpemiddel: VANN! Vi oppdaga at han ofte gråt fordi han var tørst.. Nå gir jeg tilbud om vann dersom han gråter og sliter med å sovne.. Gir ham liggende i senga.. Etter at han er fornøyd da, pleier han faktisk å legge seg over til siden, kose med bamsen og sovne ganske kjapt:)) Denne metoden tar TID! ) Men det er jo en metode der ungen slipper å gråte seg til søvn, og slipper å gråte alene.. Følte den passa meg bedre enn å sitte på stua og høre desperat gråt, uten å kunne trøste.. Da er det lettere for meg å ta opp babyen av dårlig samvittighet faktisk, men det er meg da! Er viktig å være standhaftig, ikke ta opp barnet unødvendig etter at det er lagt!! Nå slukker vi lyset, skrur på nattalyset, lukker rullgardinen. Synger nattasang og leser godnatt-regle. Legger i senga. Sier god natt, og går ut. Om han gråter går jeg inn igjen og roer etter en liten stund. Ev. gir vann, bamse eller smokk. Må av og til inn noen ganger, men han sovner selv, og vi bærer ikke lenger. I går gråt han ikke i det hele tatt, lå og prata, bæsja visst, så vi skifta bleie, la igjen, sa god natt, han lå og kosa seg og prata, og sovna til slutt veldig fornøyd:) Dette ble kjempelangt.. Og uforståelig kanskje? Men lurer du på noe så er det bare å spørre meg:))) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 tusen takk for tips,da prøver vi rådet i kveld. men lurte bare p en ting ang mat, ammer du eller gir flaske evt. hvor lebge før legging. kansje jeg skal gi litt grøt,men hvor lenge før leggetid,hun legger seg i syv tiden.da er hun trøtt ser jeg.
Karija Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 Huff og huff. Det hørtes ikke kjekt ut. Hva med matintoleranse, f.eks. mot at du drikker kumelk?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 hei, kuttet ut all kumelk men hjalp ikke. hadde et par uker med streng diett for å se. tror rett og slett hun bare er et utrolig viljesterkt barn....
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 Vår gutt nr. 2 var svært vanskelig å få til å sove og jo mindre han sov jo værre ble det. Vi var fortvilte over at han gråt så mye og trodde at han måtte ha vondt eller noe, men gikk oss til slutt på at gutten var kjmepetrøtt. Vi begynte å legge han til fast tid om kvelden med fast leggerutine. Han fikk ikke komme opp igjen når han var lagt hvis det ikke var noe spesielt (bæsja, syk) Til tross for at vi var på rommet og sang og holdt i hånda så hylte vår gutt veldig i starten. Han fant ikke roen, men etter ca 2-3 uker ble det gradvis bedre. Etter ca 3 måneder var vi kommet så langt at vi kunne legge han, si god natt, gi kos og gå ut. Det var en lang prosess og mye gråt og vi ga nesten opp flere ganger. Nå sovner han som en liten engel og sier natta og smiler når vi går ut døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå