<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Da har jeg vært hos jordmor og jeg spurte om det er farlig for gravide å bade i boblebad. Hun sa at det IKKE er farlig å bade i offentlige boblebad. Slimproppen holder bakterier borte fra babyen og det vil ikke sette i gang premature rier Så hun sa det bare var å hoppe i boblebadet og kose seg
Brummeline3barnsmor Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Jordmoren min sa noe annet.... Hun sa at gravide ikke skulle ta boblebad av to årsaker....1:det kan fort bli for varmt og 2: massasjedysene kan få morkaken til å løsne
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2007 Ja de sier mye forskjellig disse legene og jordmødrene. Vanskelig å vite hva man skal forholde seg til når de ikke er enige ! hmmm.... Men, jeg lovte å gi tilbakemelding etter å ha vært hos jordmor og spurt om dette, så da har jeg gjort det
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Det er jo snakk om forskjell på å sitte halve dagen i boblebad (varmen) og trykke magen inni dysene slik at levra også ristes ut, og slappe av et kvarter i boblebad for å løse opp spente muskler. Man blir jo ikke kokt heller, dessuten stiger ikke tempen til babyen inni magen med så mange grader heller slik at den tar skade av det. Tenk deg hvis DU skulle bodd i vann som holder konstant 37 grader? Det ville nok blitt varmere til deg, men temperaturen stiger ikke til feber-temp heller.
stratos Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 De lærde strides....... Vi har utendørs massasjebad og for min del brukes dette ca tre ganger pr.uke. Temperaturen oppi der er 39 grader men dette synker ganske raskt ned til 37,5-38 grader når dysene er i bruk. Jeg sitter så lenge det føles behagelig, kan tenke meg maks en halvtime. Jeg bruker dysene på nakke og rygg og det er deilig. Det har nå ikke løsnet hverken det ene eller det andre så dette kommer jeg til å fortsette meg. Velvære de lux etter endt arbeidsdag! Jeg tror nå de fleste kjenner seg selv så godt at de kjenner hva som føles behagelig for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå