Gå til innhold

Dere som lager gavekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva henger dere pakkene på da?

Har ikke vokst opp med dette, men lurte på å lage det til eldstemann i år. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har brodert en kalender hvor det er ringer til å hende pakkene i!

Skrevet

vel, jeg har ikke ordnet kalender til mini enda, han skal få sjokolade-kalender iår.

men eg broderte en julekalender til min lillesøster for en tid tilbake, å hvert år, så ordner jeg med pakker på den, for mamma og pappa er så lat.. å hun er 14 år, å bruker den enda :)

da henger jeg gavene i ringene på kalenderen.

men min svigersøster, dem har 24 kroker langs en list i taket på kjøkkenet, i karnappen der, og der henger dem 3pakker på hver krok, til de 3 barna deres. å eldste går på vgs...

så man kan ha en kalender, eller bare henge opp i taket :):)

Skrevet

Brodere?!?

He he, det er ikke helt meg ;-)

Takk for svar uansett - he he.

Skrevet

Vi har hemper på julekalenderene som mamman min har brodert. Men den tåler ikke så mye vekt. Så jeg laget en fin eske med julepapir og nummerte gavene og satte den under julekalenderen.

Skrevet

Du får lage en og legge ut på nettsiden, så kan jeg kjøpe den ;-)

Skrevet

Jeg legger bare pakkene i en stor kurv som jeg julepynter :) Den jula TL lå inni magen var det pappan som hadde den som gavekalender :P Da sto det tall på merkelapper jeg laget , på hver pakke. Tenkte å gjøre det samme i år,jeg er liksom ikke broderingstypen :P

Skrevet

Du kan legge alle gavene oppi en kurv, eller en sekk.

Du kan gjemme dem og ha skattejakt hver dag =)

Mange muligheter ser du.

Skrevet

du kan jo lage en snor,som du henger fra en vegg til en annen vegg eller lignende,som du henger 24 poser med det du vil ha oppi(snop,ting) så blir jo det en fin kalender det :)

Skrevet

Du trenger ikke brodere da!! :)

På f.eks Panduro har de flere sett for å lage julekalender som ikke krever brodering. F.eks kan man bruke filt og lime!

Skrevet

Noen år har jeg en fin kurv som vi pynter og legger gavene i. Alle gavene i samme kurv, og én type gavepapir per barn (har tre).

Andre år har vi hengt gavene på et bånd som vi henger foran vinduet.

Jeg er heller ikke sånn broderi-type, så det har jeg ikke engang vurdert.

Skrevet

Siden de er to som har samme kalender trengte vi noe sterkere enn en hyssing til å henge posene på. Kjøpte på IKEA en metall vwire som en også kan bruke til å henge gardiner på. Har kroker på med klips, om du forstår hva jeg mener.

Vi er mange søsken hjemme og mamma henge pakker/aktiviteter på en sånn kvit metallsnor som en bruker til å henge gardiner på med kroker på sidene. Hun brukte den år etter år:) Krokene henger der enda, men det er noen år siden hun laget kalender.

Skrevet

hmm.. eg brodere masse!!

men når nok ikke å sy no kalender før jul nå.. hold på å sy en elefant til min søster i gave, og et bilde til mamma også :)

men kan sy til neste jul, om noen vil ha :)

Skrevet

Jeg har prøvd diverse kalendere, men alle blir hengende skjevt etterhvert pga feil tyngde på pakkene. et pes å skulle huske på det når man sitter der å pakker inn ørti pakker :o)

Så jeg gikk til slutt på byggmakker. Kjøpte en liten hylleplate, hylleknekter med hull til rundstokk og en rundstokk som passet med lengden på hylleplata.

Jeg er ingen snekker, hihi, så jeg limte hele greia sammen med trelim.

Hylla hengte jeg opp der hvor julekalenderen ellers pleide å henge.

På stanga henger jeg pakkene til ungene og på hylla pynter jeg litt og setter opp sjokoladekalendrene.

Ellers i året fungerer hylla supert til å sette bilder og annet stasj som ungene kommer hjem med.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!!

Fikk mange gode (og gjennomførbare) idéer her =)

Hva skulle jeg gjort uten DinBaby? He he...

Skrevet

Vi kommer antagelig til å henge pakkene på en grein vi har i taket etter undulatene. Den bude være sterk nok til 48 gaver:)

Skrevet

I fjor lagde mamma det til barna, da brukte hu en kleshenger til å henge gavene i. De fikk gaver annen hver dag, jenta sine var med rødt bånd og poden sine med blått bånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...