Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 første gang jeg ble gravid så gikk jeg på p-sprøyten, jeg ble ikke bare sjokkert men livredd for at barnet skulle være sykt pga det. Men ut kom ei frisk jente som nå er 2 år :=) Denne gangen ble jeg gravid på p-pillen og snart gir jeg opp hele greia:P Jeg tåler ikke latex så kondom er utelukket. Men når babyen er født og jeg er ferdig med ammingen så skal jeg operere inn P-staven!! Og håper virkelig at jeg ikke blir gravid på den :s for da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har også tenkt på sterilisering..
meg & to små vampyrer Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 1, Det finnes latexfrie kondomer:) Litt dyrere, men er vel verdt det? 2. p-sprøyte er ikke kjent for å være så god prevensjon... faktisk ikke lov en del land pga alle bivirkninger osv 3. når man er ferdig kan man sterilisere seg:) Lurt om man er sikker 4. OM man vet at man blir ekstra lett gravid og ikke ønsker det, kan man dobbeltbeskytte seg.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Ser nå at den så veldig streng ut. Var litt provosert etter å ha lest den lange tråden. Ikke noe personlig angrep på deg HI.
Storebror & Lillesøster Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 P staven er vel samme som p pillen,bare at den sitter i armen,og at du slipper og tenke på at du må huske og beskytte deg. Men jeg har bare hørt mye negativt om den dessverre,ei som prøvde den gikk på cerasette i 3 mnd tror jeg før hun fikk denne p stave for og se at hun "tålte" den,og det funka fint,men da hun satte inn staven blødde hun i 3 mnd og tok den da ut igjen. Kan di ikke kutte av egglederene eller noe sånn,trodde det da var mulig og gjøre et ingrep om du vil bli gravid igjen.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Ja, de sier at man kan prøve f.eks cerazette først og se om man tåler slikt. Hormonspiral er jo bra for dem den virker på. Vanlig med blødninger i 3-6 måneder med den også da.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 haha, nei.. det går bra det :=) jeg ville bare si at når jeg fant ut at jeg var gravid ble jeg sjokkert men selvsagt glad etterpå og nå er denne spiren ønsket selv om det var litt tidlig (vi hadde planer om nr 2 snart.. ) Men vi har ikke råd til å ha flere barn så skal gjøre alt jeg kan for å ikke bli gravid.
tezzzer med 3 Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg vet hvordan du har det... har 3 stk og har prøvd det meste... Vi har funnet ut at siden spiralen er det eneste som hittil har fungert men at jeg ble så voldsomt HORMONELL, så skal gubben sterlisere seg...!! Nå holder det!! hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå