kazy Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 nå går det for langt. Karl I Hagen, går ut i media og sier at det er helt i orden å slå sine barn. han ble slått når han var barn og tok ikke skade av det... Skal vi vedde?? slike uttalelser er jo hårreisende. jeg kommer ikke til å ta oppfordringen hvertfall:( er sint nå ja
Adriansmor med tulla Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 IDIOT!!! ikke rart ham er sånn han er da ....
Mamsen&2Gull Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Skulle akkurat til å legge ut et innlegg om dette jeg også! Hva er det som feiler mannen egentlig? Han har tydeligvis tatt skade av fysisk avstraffelse i sin barndomstid, som kan komme med slike uttalelser og si at det er greit. Det er IKKE greit å straffe sine barn med slag o.l. Det vil jeg si er det samme som vold. Denne mannen står ikke høyt i kurs hos meg ihvertfall!!! *SINT*
Kvitrebekk Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Helt enig! Synes faktisk det er ganske skremmende at Stortingets visepresident kan få seg til å si noe sånt! Varsler om uvitenhet spør du meg.
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Så han tok ikke skade av det? Vel,han om det..
Mamsen&2Gull Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Han kan ikke ha så my mellom ørene siden han kommer med slike uttalelser!! Syns han ser temmelig dradd ut jeg da!!
~Roskva~ Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Enda en ting jeg er uenig med den mannen om - hvorfor er jeg ikke overrasket?
håper på fulltreff Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Viser jo at han selv ikke har intelligens nok til å løse konflikter og problemer med språk og forhandling men ty til vold.... jeg blir kvalm...
mai_08 Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 fysisk avstraffelse er ikke ok! hverken på barn eller voksne! jeg husker en gang jeg skulle være dagmamma for 3 gutter i alderen 4-10 år på kveldstid og fikk beskjed av moren at hvis de ikke hørte etter så måtte jeg bare "ta ti dæm"! (ta dem i ørene) jeg sa ikke noe der og da om min mening om det, men valgte å bruke metoder som jeg har lært i forbindelse med barne- og ungdomsarbeiderfaget når de ikke ville høre etter. og det er ikke snakk om fysisk avstraffelse i det hele tatt! jeg fikk selv ris og ble tatt i ørene når jeg var lita men jeg kan garantere at jeg ikke har tatt skade av det, og vil heller ikke overføre dette hverken til mine egne barn eller andres barn som jeg evt passer. ble langt det her men......
Venter på 3_de spire Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Helt idiotisk å gå ut i media med en slik uttalelse!!! Fysisk straff er ikke måten å få lydige barn på. Ros og kjærlighet er tingen!!
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Man kan bli straffet for å bruke vold mot voksne mennesker. Det forundrer meg at noen mener at barn ikke skal ha det samme vernet, selv om det "bare" er snakk om ris. Når voksne slår barn så er det krenkende, både fysisk og psykisk.
Nætte;mortil2 Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 viser jo bare hva mannen står for.. Og hva andre som støtter ham står for.. Ikke lenge siden Biskop Kvarme sa i et radiointervju at han syns det var helt ok å gi barna en dask. Finner rett og slett ikke ord! Holdt på å kjøre av veien da jeg hørte det, og samme da jeg leste om den godeste Carl... Er jo bevist at boksing fører til tap av hjerneceller, kanskje en dask i ny og ne som barn har samme effekt?? Ikke vet jeg! Men jeg har aldri blitt møtt med fysisk avstraffelse og utøver det heller ikke over mitt barn eller barn i min avdeling. Kvalmt og umodent..
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 Han prøver jo bare kommunisere med velgerne sine, stakkars idiot, nemlig de gamle bitre pensjonistene og de voldelige egoistiske unge som bare er interessert i å løse ting på enklest mulig måte. Haha, typisk ham...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. oktober 2007 #15 Skrevet 26. oktober 2007 Når han kommer med sånne uttalelser, så beviser han jo at han har tatt skade da!! Voksne folk må da ha et bedre ordforråd, enn at de må gå til fysisk avstraffelse?! Blir helt rystet jeg. Kan ikke forstå et noen kan klare å rise ungene sine. Blir kvalm av sånne folk, rett og slett. Stakkars unger...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 26. oktober 2007 #16 Skrevet 26. oktober 2007 tok han ikke skade av det?? Ser jo bare hvordan han er den dagen idag.....
snart mor til 3 Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 å gå ut i media på en slik måte skulle ikke vært lov..jeg tar ihvertfall fullstendig avstand til den mannen nå.. selv fikk jeg en ris eller to mens jeg vokste opp..nei,jeg har ikke tatt skade av det..hvis man ser bort fra å vokse opp i en frykt for min egen far...og den frykten som jeg fortsatt lever med at min mann skal gjøre det samme mot våre barn som min far gjorde mot meg. Nei,min far gjorde ikke noe såå ille så det er ikke snakk om noe barnemishandling eller ikke.. men det var nok til at jeg har problemer den dag idag når jeg har egne barn. Når jeg ble gravid med mitt første barn lå jeg natt etter natt og gråt i frykt for at jeg skulle bli som min far. Nå er jeg redd for mannen min...og nei,jeg tror ikke at mannen min ville funnet på å "ta tak i" noen av ungene våre..han vet utrykkelig at da sier han farvell til familien sin..for det er en ting jeg er sikker på..ingen av mine barn skal vokse opp med noen frykt for sine foreldre!!! Svarte og...Carl I Hagen skulle vært hengt!! HVa pokker tenker han på når han går ut i media på en slik måte????????
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 26. oktober 2007 #18 Skrevet 26. oktober 2007 Har aldri hatt sansen for han carl i hagen... blir kvalm av både han og Eli med håret.....
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #19 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tror at mye av problemet er at folk i en desperat situsjon ikke vet hva de skal gjøre. Hvis du snakker og snakker med barnet og ingenting endrer seg, så blir nok de fleste litt ute av seg. Jeg tror det er ubeskrivelig mange der ute som sliter med umulige unger, og de vet ikke noe annet enn å la de holde på/få viljen sin. Til slutt er det barna som styrer hele familien. Jeg slår ikke mitt barn, men snakker på en streng måte/myndig måte hvis hun er umulig. Hjelper ikke med dikke og dulle når de gjør ting de ikke får lov til heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå