ettena00 Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei. Nå fyller pia mi snart 4 år ( hjelp hvor tiden flyr ) Men, så har det blitt så mye snakk innen feiring av bursdag i barnehagen, og det at de helst IKKE skal ha med kake, eller andre "usunne" ting.. Noen som har tips til HVA jeg kan sende med?? Frukt er noe de får hver dag i barnehagen, så jeg syns det virker så kjedelig med det... kanskje en fruktblanding av noe men.. Nei, jeg aner ikke!! Tips anyone?? Jeg tenker det må no være noe barna liker godt, og som gleder de, noe de kanskje ikke spiser daglig.. siden det er bursdag! Selv forbinder jeg bursdag med kake, men det vil de helst ikke ha ;p
en liten i magen Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Fruktsalat med krem er jo kjempe godt, men det er vel kanskje litt for usunt eller: )
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 fruktsalat er ingen ting å ha med i barnehage. unger er rare. jeg har jobbet 19 år i barnehage. Tomatsuppe er populært hos oss og det har mange tatt med som et alternativ. det går ca 6 poser tomatsuppe og en vanlig pakke snarkokt makaroni til 19 barn
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg synes din datters barnehage overlater for mye til dere foreldre. Dersom de sier at det helst ikke bør være sukker/usunt, bør de lage noe selv til barna. de kunne laget middag en dag i uken og så kunne barnet få velge og være med å lage middag den dagen de har bursdag. Foreldrene kunne betalt et fast beløp i mnd, så kunne personalet handlet inn. Det er mange som ikke har råd til å ta med sunn mat til 20 barn. desverre er maten i norge dyrere jo sunnere den er. Bare se på billigbrus på rema 1000. 5 kr for halvannen liter, mens melk koster 10 for en liter. Jeg ville tatt dette opp med foreldrekontaktene. Sikkert ikke bare deg som vrir hjernen rundt for å finne noe sunnt, og samtidig godt for barna. Lykke til. Hilsen barnehageassistent
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Ta med dreamis fra Diplomis. Det er youghurtis, kjempegod, med 150 kalorier. Tre bokser burde holde til stor avd.
anaina Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 I "vår" barnehage er fruktsalat kjempepolulært, men gjerne uten kiwi etc, bare "vanlige" frikter. De har også brukt vaniljekesam tynnet med eplejuice som saus med stort hell. Ellers vet jeg en på avdelingen hadde med sjokolade-fondue, så ungene dyppet fruktbiter i det, og det var visst julaften og bursdag på en gang for alle 18 unger!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Vi hadde med stoooooort fat med oppskjært frukt. All mulig frukt. Det var superpopulært! Ungene var helt ville. Blandt annet tok jeg å tømte en ananas så bare skallet sto igjen. Fylte skallet med oppkuttet ananas og hadde det midt på fatet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 foreslå til bhg at de bør ha fokus på barnet med at barnet kan velge en aktivitet i forveien..det er populert..få bort all fokus på at selskap og fest skal forbinnes med mat...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 hos oss får de også frukt hver dag, oppskjert hver for seg. Plukk en bit-opplegg. Men da barnehagen fikk massevis av frukt fra et arrangement, skar de opp til fruktsalat og hadde vaniljesaus til - og datteren vår spiste 3 1/2 porsjon. De spiste SÅÅÅ mye mer frukt, du aner det ikke. Så det var super populært. Hva med frukt på spyd? De spiser vel ikke jordbær til vanlig? hvor mange barn er de? kanskje du kan lage smothies av frukt og yoghurt? da det ble besluttet å kutte kaker til bursdager hos oss, ble det også barnehagens ansvar. De har feiring med masse stas på bursdagsbarnet, og en gang i mnd er månedens bursdagsbarn med og lager middag til alle på avd. Veldig populært.
Kebbelife Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 I barnehagen til datteren vår sier de at melon er populært. Noen har tatt med pannekaker eller sveler. Jeg ga litt blaffen og sendte med muffins med bær og fine parasoller som pynt. Det skal jo oppleves som festlig for barna. Jeg er enig i at dersom de ikke vil ha kake og is i barnehagen så kan de si at foreldrene ikke trenger å ta med noe og heller fokusere på aktiviteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå