Gå til innhold

Noen nybakte "alene" mødre (med mann offshore) som har lyst å komme i kontakt med meg?


simsalabima

Anbefalte innlegg

 

Hei!

 

Vi har ei liten skjønn jente på 6 uker nå. Min samboer jobber offshore, og var hjemme de første 4 ukene etter fødsel. Men er nå på jobb og har vært borte 2 uker. Han kommer ikke hjem før 2 uker. Jeg har prøvd så godt jeg kan å ta vare på jenta mi, og storsett går det kjempebra, men jeg skal innrømme at det er tungt til tider. Spesielt om kvelden og natten, når jeg er alene om bæring og byssing på en snart 5 kg bylt:) Skal innrømme at jeg har laget dårlige vaner for jenta mi. Hun får feks lov å sove sammen med meg. Jeg orker bare ikke stå opp om natten å begynne å venne henne til å sove for seg selv. Jeg trenger jo søvn og spesiellt siden jeg ikke har noe særlig avlasting i løpet av døgnet. Men hun sover i vugga si på dagen da. Noen andre i samme situasjon? Hvordan har dere det? Går det greit? Jeg savner samboeren min forfærdelig og har mest lyst å si til han at han får finne seg en annen jobb:) men kommer jo ikke til å gjøre det da..he he. Føler meg ensom til tider, da ingen av mine venninner har barn. Noen i samme situasjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har ikke en mann som er off-shore, men siden ingen hadde svart tenkte jeg at jeg kunne nå svare :-) Skjønner helt klart den der ensomhetsfølelsen, selv om jeg ikke kan sette meg inn i hvordan det er å være alene med ansvaret så lenge.

De to første ukene etter fødselen, fikk jeg nesten helt panikk når mannen min skulle ut om kvelden på trening og lignende. Hadde han reist på sjøen etter 2 uker, hadde jeg i hvertfall fått fnatt.......

Med meg gikk heldigvis denne følelsen over, og i dag tenkte jeg overhodet ikke noe på at jeg måtte være alene når han skulle på trening. SÅ jeg føler helt klart at jeg har mer kontroll på situasjonen nå. Jeg har en jente på 5 år fra før.......så for meg ble utfordringen å ha to baller i luften samtidig. Hvordan lese bok på sengen som vi alltid har gjort hvis lillegullet samtidig skriker??

 

Håper for din del at den ensomhetsfølelsen går over, og at du får hentet deg litt inn når samboeren er hjemme fra sjøen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann som er på sjøen og vet akkurat hva du mener! =) Om de dårlige vanene har jeg tenkt at det er bedre enn en trøtt sur mamma, kan jo plukke det av de senere=) Prøver å ikke ta ting så tungt, er det litt rotete så får det være det... Denne gangen er mannen min hjemme enn så lenge for jeg er fremdeles så dårlig i bekkenet at jeg ikke klarer meg alene. Men vi har ei snuppe på 4 1/12 og. Bare å sende en melding=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...