Gå til innhold

lar dere barna se tegne film om morningen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar dere barna se litt på tv om morningen eller er dere helt anti..???

om dere ikke lar de se tv , hva gjør dere på morningen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser begge gutta litt på Cartoon Network før vi drar i barnehagen. Veldig greit så jeg får ordnet ferdig med klær osv før vi drar.

Og i helgene blir det barnetv på TV2 eller NRK. :o)

Skrevet

I helgene, ja. I ukedagene, nei =)

Vi spiser og snakker med hverandre.

Skrevet

Jada klart han får lov til det. Får lov etter barnehagen også..

Skrevet

Nei, syns det er en uting. Så stress for selv små hoder, med all den lyden og blink og hopp og tjo og hei...

Vi steller oss, kler på oss, spiser frokost, snakker litt, så er det avgårde til skoler, jobber og barnehage.

Skrevet

Ja,her ser de tv før de skal på skolen.Så smører jeg niste imens.Er jo ikke snakk om lange stunden.De ser i helgene også.

Men minsten ser ikke på tv enda

Skrevet

Nei, får vi dødtid så leker de med biler mens de venter på meg.

Hva gjør vi? Spiser sammen, pakker matpakker og så tar det lang tid å få på gutta klær fordi de skal gjøre det selv:)

Skrevet

Ingenting å beklage seg for ;)

Hver sin lyst, men jeg mener at det er nok høy lyd og ståk rundt ungene i bhg og på skolen, de trenger ikke 30 minutt med musikk, plingplonglyder, gneldrete stemmer og knallfarger på morgenkvisten i tillegg.

Men klart, har man unger som ikke klarer å underholde seg selv i 30 minutt, så får man bruke tv som barnevakt da.

Skrevet

hehe..tv som barnevakt..Godt forsøk på å prøve å provosere ;o)

Skrevet

Jeg lar barnet mitt se på tv om morgenen. Han slapper av foran apparatet slik at han får en rolig oppvåkning.

Han spiser frokost i barnehagen med en gang han kommer dit og har ikke lyst til å leke med en gang han står opp.

Kan egentlig ikke se noe problem i dette. Han er både aktiv og empatisk.

Lyden på tv - apparatet vårt kan justeres og det er veldig lite blinking og lys og smell på Disney - channel. Hvilken kanal er det som det blir referert til lenger oppe ?

Når det gjelder å bruke tv som barnevakt så kan folk mene hva de vil om det. Jeg tror ikke at en halvtime tegnefilm eller annet om morgenen kan kvalifiseres som barnevakt i mitt univers.

Skrevet

"Hvis dere har unger som ikke klarer å aktivisere seg selv i mere enn 30 min så kan dere jo bruke TV som barnevakt" hehe........ ja det er ikke mine ord men et klokt lite visdomsord fra en hyggelig dame litt over her ; )

Er det mulig??

Det er vel ikke det som er poenget. Tv er ikke bare en uting. Jeg syns det er greit med iltt tv på morran og litt på ettermiddag/kveld. det er avkobling for barna etter en lang dag. Vi voksne sitter jo gjerne og slapper av forran TV litt på kvelden vi også.... Hvertfall gjør vi det her i huset............

Eldstegutten min kan leke alene , med lillebror eller andre barn i flere timer, men han ser da litt på TV allikevel............

Skrevet

Ja, det hender - ganske ofte, til og med. En tegnefilm eller en annen barnefilm.

Jeg synes overhodet ikke det er forkastelig med film til barn, - at det skadelig er etter min mening en gammel fordom som henger igjen etter fjernsynets første dager da man trodde det skulle overta folks (og spesielt barns) sjeler fullstendig.

Skrevet

Nei, ikke på hverdagene men i helgene ser de barnetv på morgenene.

På hverdagene står vi opp og går på badet fro å stelle oss og pusse tenner. Sekker blir ferdigpakket på kvelden før og matpakker blir smurt enten på kvelden eller av den som drar tidlig på jobb.

Begge ungene spiser frokost i barnehagen. Her er alle skikkelige b-mennekser, så det er bare stress å prøve å få ungene til å spise hjemme. Det tar laaaaaaang tid, og blir som regel mer mas og kjefting enn kos.

Dersom vi har noe dødtid, så leker de på rommene sine:)

Gjest frøkenmandag
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk i det hele tatt gidder å få unger. Setter dem foran TV'n som det første de gjør om morningen, og setter dem foran TV'n igjen som det første de gjør etter å ha kommet hjem i fra jobb/barnehagen.

Og her er det jo ikke lite røpende at foreldrene lar barna se på tv ALENE heller da!! 'Mens jeg smører nister osv.'. Herregud.

Noen ganger er jeg sjokkert over hvor lite opplyste folk flest er...

Skrevet

Hm, da kan du kanskje opplyse meg litt. HVa skjer hvis jeg lar treåringen min sitte og se på f.eks. Noddy eller Barna i Bakkebygrenda mens jeg sitter ved siden av og leser avisen og drikker kaffe?

Gjest frøkenmandag
Skrevet

Sier jo litt hvor uopplyst du er - Bakkebygrenda er da slettes ikke for 3-åringer. Så vidt jeg vet er anbefalt alder 5 år....

Gjest frøkenmandag
Skrevet

Og uansett er det vel hyggeligere å prate sammen, enn å se på TV sammen, er det ikke? Ikke rart unger ikke en gang kan prate skikkelig når de er 4 år gamle lengre...

Skrevet

Her er playhouse disney populært. Ser på det om morgenen mens han sitter på fanget og koser. Han står opp mellom 0600-0630, og da er det godt å ta det litt med ro.

Skrevet

frøkenmandag, da synes jeg du skal opplyse meg om hva som er så farlig med at storebror på 2,5år sitter å ser på playhouse disney om morgen når jeg gjør lillebror klar før vi går i bhg,eller at han sitter å ser på tv når han får medisin for det funker å avlede han med det.

Hva er så ufattelig galt med det??

Ja,jeg lar han se på tv om han vil,vil han heller leke så værsågod så får han det,vil han se på tv mens jeg gjør lillebror klar,etter å ha gjort han klar,så får han lov til deg også,setter på playhouse disney og han ser på det.

Vi har volumknapp på vår tv,vet ikke med hun andre som mente det var så mye lyd og styr,men her står ikke tvn på full guffe på morgen,og på playhouse disney er det musikk og sang og ikke masse kriging og styr eller annet.

Så deres som er så opplyste,fortell meg hvorfor det er så galt at jeg lar guttungen sitte å se på tv om morgen???

*venter spent nå*

Skrevet

Neei...lite vits,hun har ikke interesse av tv. Hun flyr rundt og herjer og steller mens jeg smører matpakke,fikser sekken til bhg og greier.

Hun er så aktiv på morgenen,skal vel ta igjen for å ha vært så rolig om natta.at det er ikke sjans å få henne til å sitte og spise engang. Så her er det en og en brødbit i forbifarten.. Orker ikke den kampen om mårran.

Skulle nesten ønske hun kunne se litt tv om mårran ;) hehe

Skrevet

Ikke tid til det, gitt. Her er det bare rett opp av senga, kle på seg, ta litt drikke (melk/Biola) og pakke sammen det som skal være med i barnehagen, og så av gårde til barnehagen. De spiser frokost i barnehagen kl. 8.

Gjest frøkenmandag
Skrevet

Merkelig at jeg skal måtte fortelle deg det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...