Gjest frøkenmandag Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Artig sak – når man blir forelder trer man inn i en ny dimensjon i livet, kalt BEKYMRINGER… Nå, fortell meg jenter, er dere bekymret for fremtiden til våre barn? Jeg må innrømme jeg er livredd… All galskap og uansvarlighet som foregår. Jeg er faen meg ikke en gang overbevist om at verden vil bestå igjennom hele neste generasjon. Hvordan forberede et barn på fremtiden basert på slike bekymringer? Hvordan bygge opp et barns tillitt og livsmot? Og et spørsmål til slutt – tror du verdenen ville ha sett annerledes ut om det var flere kvinner i ledende politiske posisjoner?
mayaya Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 nei, ikke egentlig. livet er for kort til å gå og tenke fremover. ja, muligens annerledes, men ikke nødvendigvis bedre. jeg har jobbet under 2 kvinnelige ledere som var helt maniac!
Gjest frøkenmandag Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Livet er for kort til å tenke fremover, sider du. Er ikke det litt ansvarsfraskrivende?
mayaya Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Nei, det synes jeg ikke. Jeg lever livet mitt og prøver å være bevisst på hva jeg gjør i fht miljøet, jeg sparer til ungen og er forsikret. Å være bekymret tror jeg ikke fører noen steder.
Gjest frøkenmandag Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Du er ikke bekymret for at galskapen skal utslette verdenen med atomvåpen, uhell ved atomreaktorer el.? Er jo rimelig tens situasjon der ute i verdenen...
mayaya Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Nei, sånt kan jeg uansett ikke påvirke, så da velger jeg heller å leve fredelig og bare ta avstand fra det.
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 det blir jo for dumt å være redd for alt som skjer i denne verdenen da, samma som å si at du ikke kan gå ned trappa for du er redd for å falle og brekke nakken.. jeg lever heller i nuet!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Elise & Ella-Marie *250107* <3 Så blondie som du er, så gjør du sikkert det å! haha:p Sorry, måtte bare! Blondie! But i still love you... Til spm ditt, HI.. Nei. Bekymrer meg ikke mer enn normalt, men har den troa at alt ordner seg. Kan ikke gjøre annet, da ville jeg vært et nerverak tror jeg.
Gjest frøkenmandag Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Ikke påvirke? Er du ikke litt naiv nå..?
suseduse Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 ja, jeg er seriøst bekymra! om ikke jorda blir truffet av et eller annet kommer vi til å ødellegge den pga mennesker maktsykehet og noen atombomber blir sprengt for å vinne en eller annen fordømt krig!!! at vi faktisker bygger ting som er til vår egen selvutrydddelse er helt vanvittig for meg... en syk, syk, syk verden vi lever i.. men har fortsatt livsglede og elsker livet mitt, men hender jeg tenker på det.. for ikke å snakke om globaloppvarming..
Diva Muffin Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Det er godt vi skal kjøpe nye jagerfly mens folk ligger døde i 3 uker før de blir funnet i Oslo.. for hvis vi opprettholder samme forbruk, så kommer folk i fattige til å murre snart. Det tror jeg blir hovedfokus. Ned med forbruk. Men så tror jeg også fattigdom i andre deler av verden opprettholdes, siden handel med fattige land ofte kræsjer med våre ideer om naturvern. Og Al Gores engasjement tror jeg vil føre til at EU og andre stormakter innfører høyere toll på varer fra land som ikke klarer å produsere miljøvennlig nok... For å beskytte eget jordbruk. Tillit og livsmot tror jeg ikke vil være noe problem, vi kan alle omstille oss hvis vi må.
trøndermamma Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 Kan ikke si at jeg går og bekymrer meg hele tiden, men hvis jeg setter meg ned og tenker på hvordan verden er og hvordan fremtiden vil bli for mine barn 40 år fram i tid, så ja, jeg blir seriøst bekymret!! De aller fleste av oss lever i nuet og tenker på at vi skal ha det behagelig. De finnes nok en løsning på det aller meste virker det som de fleste tenker når det gjelder miljø, fattigdom, krig osv Skal ikke si at jeg er så veldig flink til å bidra selv heller, men prøver i allefall å gjøre mitt. Kjøre minst mulig (litt vanskelig når en bor langt oppi skogen) sortere avfall, er fadder i Redd Barna, engasjerer meg i mine barns fritid osv. Tror vi må ta oss sammmen alle sammen litt, og iallefall prøve...ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe! Det er så mange innlegg her om de beste skoene, beste vinterdressen osv, men hva med framtiden til barna? Hva skal vi gjøre for at den skal bli best mulig? Kan ikke sitte å si at; nei, gidder ikke tenke på det. Orker ikke bekymre meg, det ordner seg sikkert! Synes det er for enkelt! Det er våre barn og deres framtid som gjelder!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg sa jeg bekymrer meg ikke mer enn normalt. Dvs, jo jg bekymrer meg og jeg blir påvirket. Men faktisk.. Jeg har den evnen av å ikke la ting gå altfor mye innpå meg. En egenskap fra barndommen.
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 Akkurat det tenkte pappaen min også en gang for 30 år siden ;o) Synes du er relativt pessimistisk her. Hvis alle skulle tenkt sånn hadde vel menneskeheten dødd ut for lenge siden, for det er vel ikke mer enn de siste 50 år (eller egentlig enda mindre) det har vært relativt greit å få barn her til lands med tanke på støtteordninger, økonomi, osv. På det siste spørsmålet ditt er vel svaret ja, men hadde det vært noe bedre? Vel, det vet man jo ikke. Og, nei, jeg har ikke så veldig mange flere bekymringer nå i forhold til før jeg fikk barn. Synes vi har det veldig bra og er glad for at gutten min får vokse opp i en trygg og god familie som har det bra økonomisk og hvor alle elsker han og nærmest sloss om å få være sammen med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå