Gå til innhold

Jeg har ikke akkurat blitt gravid hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men 7 ganger har spira sittet der den skal. Fryktelig fruktbar,ja! (kunne omtrent se på mannen min, så ble jeg gravid...føltes sånn,iallefall)

Har hatt dårlig samvittighet overfor dem som strever også....veldig!

Planlagt?

Ikke alle gangene.

Dessverre mistet jeg den ene (mener sterkt det var ei lita jente), men de 6 andre har fått se sola og kjent gresset kile dem mellom tærne på småfotan.

Hadde jeg tatt abort da jeg ble gravid som 17 åring, hadde jeg ikke skulle blitt farmor til jul. Det er faktisk noe å tenke på.....

Hadde jeg tatt abort som 38 åring,hadde jeg ikke feiret 2 årsdagen til en nydelig gutt helga som var.

Så hva gjør man da, når man ikke tåler hormonpreparater,og ikke vil ha barn mer? (nei,jeg tåler heller ikke hormonpreparater)

Da steriliseres enten mannen seg, eller man steriliseres selv.

Eller bruker kondom konsekvent.

Å hope av i svingen har jeg erfart at det kan det bli barn av (beviset er 15 år gammelt).....

Å bruke abort omtrent som prevansjonsmiddel er ikke bra hverken for kroppen og sjela.

At noen har gjort det i fortvilelse,det skjer jo ofte.

Men at noen gjør det 3. gang, 4.gang eller flere ganger fordi de av den enkle grunn ikke "tåler" prevansjon, den må de gå ganske langt utpå landet med!

Det er rett og slett ingen unnskyldning for sånt.

Dette er ikks skrevet til deg som har tatt en abort i fortvilelse over en eller annen grunn jeg ikke forstår.

Dette er for den som synes abort er som å gå til tannlegen og trekke ei tann.

Heldigvis ikke de fleste som tenker sånn,da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er helt enig med deg Northern! du får sagt ting så bra du =) abort er ingen prevansjons middel!

Skrevet

For å ha en mening som meg, betyr ikke det det samme som at man hater dem som har tatt abort. Det er viktig å understreke det.

Men nei, jeg forstår ikke at man kan ta abort både 2,3,4 og flere ganger,uten at det gjør noe med en selv. Det er jo ikke akkurat ei lita vorte eller en føflekk man tar bort.

(vet om ei som har tatt mere enn 5 aborter (i Norge) "fordi hun ikke tåler prevansjon". Da er det noe som er riv ruskende galt et sted)

Skrevet

NL

du kan da ikke bestemme hvordan folk skal føle seg etter en abort?? Dette må være det dummeste innlegget jeg har lest på en lang stund. Er det laget for at vi som har tatt abort skal begynne å tenke over hvor gamle barnet/barna våres kunne vært nå? Så idiotisk. Nå skal det sies at jeg ikke gidder å tenke på det fordi det plager meg ikke det minste. Jeg har ikke hatt noen traumer, jeg satt heller ikke å pintes fordi jeg skulle ta aborten, j jeg trengte ikke tenke meg om engang, jeg var ikke interressert i å få barn. og vet du hva, jeg er sabla glad for at jeg ikke ender opp som bestemor rundt 40 år.

Ikke er jeg riv ruskende gal heller. Jeg har gjort det jeg har gjort, av de grunnene jeg selv har syntes vært ok. Jeg har kanskje gjort det av mine egne egoistisk grunner, men føler ikke at det er galt så lenge retten til selvbestemt abort er der. Ulykker skjer... sånn er det bare.

Dette betyr ikke at jeg elsker det barnet jeg valgte å sette til liv noe mindre enn de evt "ulykkene" dine fordi du valgte å få alle.

Skrevet

Jeg er så drittlei av at man skal måtte forsvare abort opp og i mente, bare fordi noen av dere føler dere så sabla hellige fordi dere har født alle deres barn.

Og det er faktisk folk som sitter rundt med store traumer etter abort også, også skal de måtte se deg glorifisere det å få alle "ulykkene" dine. Jøsses altså.

Skrevet

Selv om du har beholdt alle dine 6, fordi du er så fruktbar og ikke tåler hormonpreparater betyr vel ikke at andre i samme situasjon skal velge det samme som deg?

Skrevet

"Det aborterte fosteret er barnet som aldri dør" leste jeg i en artikkel en gang. Om det stemmer får være opp til hver enkelt som har tatt en abort. Noen sliter veldig med valget de tok, andre tenker aldri på det.

Å bruke abort som "prevensjonsmiddel" er forkastelig. Tåler man ikke horomonell prevensjon så finnes det andre løsninger. Kondom, sterilisering, sølibat, computer-baserte alternativer.

Puler man, så kan man bli gravid. Hvertfall uten bruk av prevensjon. Da burde man ta det ansvaret som følger med. Barnet ba faktisk ikke om å bli unnfanget.

Skrevet

Enkelte er fryktelig fruktbare ja:) En jeg kjenner har tatt abort 3 ganger. Brukte p-pillen -gravid. Andre gang brukte hun p-pille og p-sprøyte- gravid. Så fikk hun innlagt spiral, og gjett hvem som ble gravid igjen! Snakk om hyperaktive eggstokker! Stakkars jenta er bare 20, og det passer fryktelig dårlig å få barn pga livsituasjon. Hun sliter skikkelig pga abortene.

Skrevet

(S)TinkerBelle <3 : er det noe jeg aldri har kalt mine barn,så er det "ulykker".

Ingen barn er ulykker. Planlagt eller ikke.

Jeg ønsket meg 4 barn. 2 er bonuser.

Og jeg tror ikke du skjønner innlegget mitt.

Skrevet

vel, dette med "ulykke" sto i gåsetegn gjorde det ikke.. det var bare ment som om de ikke var planlagt. jeg forstår innlegget ditt og tolker det dithen at du synes du er mye bedre enn de fleste, med untak av de få som har tatt abort en gang som du har "godkjent". Du dømmer din egen bekjent som har gjort det 5 ganger.

En annen ting som forbanner meg så jævlig i denne abort-motstand saken er at folk skal bestemme at de som tar abort bruker det som prevensjon. Man skal ha en jææævlig god grunn i mange av deres øyne for å ikke bære frem barnet. De fleste må jo forsvare seg med overgrep og voldtekt, slemme gubber osv. Det holder liksom ikke at det passer jævlig dårlig. Det er vist helt ok det, å føde barn inn i en verden der det bare ikke passer. Noen av dere har sikkert gjordt det også, men mer eller mindre hell.

Og til mitt siste ergelige pet-peew med hele dritten.. Fedre gnåler om at de skal ha medbestemmelserett i denne saken, at man skal få bestemme om det skal bæres frem barn eller ikke.. men den som må gå den veien til doktoren og be om sin 1,2,3 osv abort er damen, så må hun sitter der, alene som regel, med sin journal åpen og få bemerket at hun har tatt så og så mange aborter i sin journal men fedrene som kanskje har gjort 3 andre damer gravide før som har endt i abort får ikke så mye som en liten merknad i sin journal engang.. journalen til dama ender opp som hennes egen lille skamplett liksom. Alt ansvar blir skjøvet over på damen, og det gjør dere også.. det er sjeldent det er nevnt noe om mannen som var med å gjøre damene gravide! Forbanna idioter.

Og kom ikke å si at dette ikke er en glorifisering av alle dine 7 barn eller hvor mange det er du har.

Skrevet

Adala

Hvordan klarte venninnen din å bli gravid med p-sprøyte? Den stopper jo eggløsningen....... Ingen egg, ingen barn i magen!

NL

Du skal ikke ha dårlig samvittighet overfor oss som sliter - sånn er livet!

Skrevet

Jeg er helt enig NL!

Men jeg er alikevel FOR abort, men synst faktisk at det bør være en veldig god grunn til at folk tar abort.

Som Stinkerbell (husker ikke hvordan nicket skrives) sier at det ikke passet inn i livet der og da synst jeg er greit en gang. Men to-tre-fire ganger? Niks, glem det. Har du tatt abort en gang, så bør du vurdere å være mer nøye med prevensjon og tenke over hva du holder på med. Slik at det dermed ikke skjer flere ganger.

Men folk tar ting forskjellig. Jeg hadde aldri klart å tatt abort (eneste om voldtekt muligens osv), mens andre igjen ikke tenker over det.

Skrevet

At du reagerer med sinne mot meg,det er ditt valg.

Jeg har 6 barn. Kunne hatt 7,men hadde en spontan abort for 20 år siden.

Glorifisering er nok neppe det rette ordet.

Jeg synes det er leit at mange reagerer med sinne når noen står fram og sier at mange aborter for en person ikke er bra.

Hva man har gjort, kan man ikke få ugjort. Jeg tror på tilgivelse. Og dømmer jeg noen,så må det være den holdningen enkelte har om at abort gang på gang på gang er som å ta bort ei vorte eller klemme ut ei kvise. Det er nemlig ikke det.

Og hvorfor kan ikke jeg få stå fram med min historie om at det faktisk ikke var så ille likevel å ta imot barn som i utgangspunktet ikke var helt planlagt??

Skrevet

HKH M1g!

Men det har jeg faktisk hatt. Spesielt siste gang,da jeg ble gravid. Jobbet med ei som har slitt i 10 år,og enda ikke blitt mor. Det var vondt å gå der gravid foran henne....Ønsket så veldig at hun skulle fått oppleve det å bli mamma også.

Skrevet

NL, jeg skjønte godt at du ikke glorifiserte noe som helst.

Hvis man går på prevansjon som man feks glemmer å ta eller hopper av i svingen, virker det på meg veldig snodig at man heller velger å ta abort i tide og utide enn å bruke kondom konsekvent. Fordi det "ødelegger" sexen som en sa.

Men jeg har forståelse for at noen må ta abort mer enn en gang også, ting er ikke svart/hvitt. Det kan være mange grunner.

Skrevet

Du kan stå frem med din historie like mye som jeg kan med min, men du dømmer andre. Skal jeg dømme deg for at du gang på gang har satt unger til verden som kanskje ikke burde ha vært her? Du har fortalt mye fra livet ditt her inne, alikvel gidder ikke jeg sitte her å si at der noe galt i hodet ditt når du setter unger inn i den situasjonen.

Jeg er ikke så fryktelig sint at det gjør noe, jeg blir bare oppgitt over at man skal måtte forsvare noe som er vedtatt ved lov at man kan gjøre. Og dere synes det alle er greit med en gang.. altså.. jeg kan bli tilgitt en gang da tydligvis..av gud.. men ikke 5? (jeg har ikke hatt 5 aborter...) Det er som hun andre sa på innlegget sitt helt meningsløst. Heldigvis så tror ikke jeg at jeg må stå til rette for noen når jeg dør da, så da slipper jeg å vurdere det alternativet om tilgivelse.

Hvordan vet du hva det er å ta abort når du ikke har gjort det? Jeg våknet etter narkose og har siden det ikke hatt en tanke om det. Så hvordan i alle dager kan du si at det ikke er som det for noen? En trenger ikke måtte lide for valg man har tatt resten av livet, men jeg tror jaggu det er enkelte av dere som ønsker at man skal det... Må være grusomt da å møte folk som ikke gjør det.

Skrevet

Northernlights:

Jeg syns innlegget ditt var veldig fint og oppfattet det absolutt ikke på noen som helst måte at det var noe spark mot kvinner som har tatt abort, slik som en av de over her hisset seg sånn opp for.

Og syns overhodet ikke det var noen glorifisering av hennes barn.

Hvorfor går det ikke an å lese innlegget for det det er?

Et tilbakeblikk på livet og valgene man tok. Ikke alltid valgene var enkle å ta, men at det faktisk var bra valg og mye godt kom ut av de?

Hver gang det står "abort" i et innlegg er det jo ikke nødvendigvis ment for å rakke ned på den som har tatt abort.

Skrevet

maybe3: Takk! Det var nettopp sånn jeg mente det. Og det var skrevet på bakgrunn av den andre tråden, som jeg er sikker på alle nå har lest.

Noen ganger tror jeg faktisk valget til å beholde barnet er like tungt og vanskelig for noen av oss,som det er å faktisk ta aborten.

Noen som har tenkt den tanken?

Det må dessuten gå an å diskutere et så ømtålelige tema uten å bli usaklig.

Det er flott om noen som står foran dette vanskelige valget og faktisk høre fra noen som har valgt å beholde, på tross av at det ikke var så rosenrødt.

Jeg er ikke ute etter å sparke noen som ligger nede. Absolutt ikke.Trist hvis noen tar det som et angrep mot dem personlig.

Ikke meninga!

Skrevet

Er veldig enig med deg NL uten å dømme noen. Nr 3 her passet utrolig dårlig...tror jeg sippa og grein i 6 mnd, men nå gir hun jo bare glede. Uansett blir det ikke flere barn her så jeg håper mannen tar til vettet snart og kutter strengen. Tullet med han forrige dagen og sa at jeg var rimelig sikker på at gutten ville sitte neste gang. Han ble blek hehehehe

Skrevet

Spør du meg så spør jeg deg!

Skrevet

jamen dere som forsvarer så veldig abort. Jeg fordømmer ikke de som tar abort, men når enn tar seg lett så synnest jeg ikke abort er løsningen. Og det er vel sånn at det går an bruke kobberspiral som slett ikke er noe hormon preparat. Og ta abort gang etter gang irriterer meg. For det går an å fullføre svangerskapet og adoptere bort den lille. Da tenker enn ihvertfall at enn har gjort noe bra både for den lille og noen som ønsker seg et barn.

Gjest thricane
Skrevet

flott skrevet nothernlights. har selv fått barn i en tid hvor det passet dårlig, men ikke angret et sekund tross all tiden med dårlig råd, dårlig betalt jobb og lørdagene/feriene alle vennene mine hadde fri, hvor jeg jobbet. nå er vi snart i mål, har lært masse. sønnen min led aldri under at situasjonen ikke passet. vi lever i et land der man fint kan få barn selv om det ikke passer så innmari bra, og som du sier, en gang i fortvilselse er forståelig, men å bruke det som prevansjon, det synes jeg ikke er greit.

Skrevet

For meg er abort en absolutt IKKE løsning. Ikke barnet sin skyld at foreldrene er uansvarlig.

Og det er ikke vi mennesker som skal bestemme hvem som har livets rett eller ikke.

Veldig bra skrevet, Nordlyset!

Skrevet

Signerer denne Northern...veldig bra skrevet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...