Gå til innhold

Jeg tør ikke..

Newton & Prinsessen på erten

Anbefalte innlegg

Skrevet

å gå til tannlegen jeg..

Jeg er ikke redd tannlegen eller noe.. men.. jeg er livredd regningen.

Etter to svangerskap med alvorlig hyperemesis så vil jeg gjette på at tennene mine er totalt ødelagte (de er ihvertfall ikke særlig pene lenger).

Er det mulighet for å få dekket deler av det siden det er svangerskapsrelatert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var før, det.... :-(

jeg fikk sinnsykt mye problemer i graviditeten, og har fikset noe av det i ettertid.. dyyrt :-(

Skrevet

er det ikke sånne ordninger lenger?

hmmff..

Hvorfor i pokkerns navn maser de om at vi får for lite barn her til lands da, også fjerner de sånne ting.. ?! Dusteopplegg altså..

Skrevet

Jeg synes faktisk det er et paradoks at det går an å få dekket en kjempedyr mageoperasjon pga løs hud etter graviditet, men ikke tennene etter dokumentert hyperemesis!

Jeg kjenner ei som hadde hodepine pga tunge øyelokk.Fikk gratis operasjon!

Kjenner ei som hadde svært tunge bryst,og fikk dekket hele sullamitten pga nakkeplager.

Så hvorfor ikke dette?

Smilet er jo også viktig!

Snakk med trygdekontoret. Kanskje er det smutthull??

Skrevet

nb! jeg vet ike spesifikt ang hyperemesis altså, bare generelt.

jeg hadde fantomsmerter som sedte meg til tannlegen for sjekker flere ganger, uten at de fant noe. de måtte jo betales.. så begynte fyllinger å dette ut, mistet biter av tenner :-/ og etter fødsel mistet jeg sannelig den som jeg fikk satt på for biten som falt ut. måtte betale hele sulamitten :-/

før var tannlege gratis under svangerskapet iallefall...

Skrevet

Huff..

Jeg også har tannlegeskrekk!!!

Men for en uke siden måtte jeg til pers.. Smertene gikk opp i hodet, helt jævelig..

Heldigvis er jeg 20år, så jeg får rabatt.

For to timer kostet det 1000kr, men betalte kun 263,-

Bestemte meg der og da for å få tatt alle hullene i tennene nå.

Så kan jeg å på ettårskontroll og få tatt småhull resten av livet liksom.

Hadde ikke gått til tannlegen på 3år..

Alt for lenge.

Jeg også har en bit som er mistet på fortanna (fortanna ve siden av fortanna, me det vises og jeg hater det!!!) Og uansett hva den fordømte tannlegen gjør så detter den sannelig av igjen. Heldigvis koster det ikke masse penger for meg nå, men det vil det jo gjøre.

Det har kommet ny tannlege her, så håper at han klarer å fikse dette..

Hadde gjort noe for å bedre selvtilliten..

:)

Skrevet

Huff.. Kan ikke lyve på meg at jeg er 20 eller yngre heller så jeg får rabatt, hehe..

Skrevet

Kan du ikke jukse litt med papirene da? Har du sikkert gjort før.. :-p Aldri lurt deg inn på utesteder når du var 16 eller? :-o

Skrevet

Heisann gamle venn *klappe på skulderen*

Joda, det er mulig å få dekket en hvis % del via nav. Gå til tannlegen din og få et overslag over hva det vil koste. Gå til fastlegen og få en bekreftelse/attest på hvordan dette var under svangerskapene dine! Så sender du og tannlegen inn papirene med søknad til nav.

Jeg har refluks (påvist i 87) og dette ble jo enda værre under svangerskapene. Magesyren tærer fælt på tennene ja :o(

Denne ordningen bør tannlegen din vite om, og kunne hjelpe deg med.

OBS. Dette er den type søknader NAV "elsker" og trenere og drøye, så det tar tid. Og kanskje må du , ringe og mase, anke 2 ganger, men som regel får man til slutt gjennomslag.

Lykke til! Og stå på!

Du kan jo bare si at du vil ha litt av "dine" 500 000 som står i oljefondet... Bare litt, til tannlegeregningen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...