Gå til innhold

Jeg tør ikke..

Newton & Prinsessen på erten

Anbefalte innlegg

Skrevet

å gå til tannlegen jeg..

Jeg er ikke redd tannlegen eller noe.. men.. jeg er livredd regningen.

Etter to svangerskap med alvorlig hyperemesis så vil jeg gjette på at tennene mine er totalt ødelagte (de er ihvertfall ikke særlig pene lenger).

Er det mulighet for å få dekket deler av det siden det er svangerskapsrelatert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var før, det.... :-(

jeg fikk sinnsykt mye problemer i graviditeten, og har fikset noe av det i ettertid.. dyyrt :-(

Skrevet

er det ikke sånne ordninger lenger?

hmmff..

Hvorfor i pokkerns navn maser de om at vi får for lite barn her til lands da, også fjerner de sånne ting.. ?! Dusteopplegg altså..

Skrevet

Jeg synes faktisk det er et paradoks at det går an å få dekket en kjempedyr mageoperasjon pga løs hud etter graviditet, men ikke tennene etter dokumentert hyperemesis!

Jeg kjenner ei som hadde hodepine pga tunge øyelokk.Fikk gratis operasjon!

Kjenner ei som hadde svært tunge bryst,og fikk dekket hele sullamitten pga nakkeplager.

Så hvorfor ikke dette?

Smilet er jo også viktig!

Snakk med trygdekontoret. Kanskje er det smutthull??

Skrevet

nb! jeg vet ike spesifikt ang hyperemesis altså, bare generelt.

jeg hadde fantomsmerter som sedte meg til tannlegen for sjekker flere ganger, uten at de fant noe. de måtte jo betales.. så begynte fyllinger å dette ut, mistet biter av tenner :-/ og etter fødsel mistet jeg sannelig den som jeg fikk satt på for biten som falt ut. måtte betale hele sulamitten :-/

før var tannlege gratis under svangerskapet iallefall...

Skrevet

Huff..

Jeg også har tannlegeskrekk!!!

Men for en uke siden måtte jeg til pers.. Smertene gikk opp i hodet, helt jævelig..

Heldigvis er jeg 20år, så jeg får rabatt.

For to timer kostet det 1000kr, men betalte kun 263,-

Bestemte meg der og da for å få tatt alle hullene i tennene nå.