Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 LAr dere deres små sitte på fanget deres? Er dette farlig? så lenge de har støtte i ryggen?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Hmmm.... merkelig spørsmål dette her... 1-2 måneder gamle babyer kan jo ikke sitte noe særlig. MEN vi har de vel på fanget?? Vi har iallefall får jente på 2 måneder sittende i armkroken hos både mamma og pappa. Går så bra så.....hun storkoser seg
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 (HI) Tenkte altså å sitte på rumpa med ryggen mot vår mage...ikke ligge i armene...
♥Rime♥ Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Vi skal jo egentlig ikke ha de i sittende stilling. Så synes ikke spørsmålet var merkelig, for jeg tenker ofte på det selv. Min gutt på 2 mnd vil sitte hele tiden, blir sint og sutrete når han holdes i liggende stilling. Så må innrømme han får sitte litt innimellom ja. Men det er jo ikke så bra for de er egentlig ikke sterke nok i ryggen til å sitte før de sitter på egenhånd uten støtte.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 (HI) Tenkt på dette selv...har nemlig latt han sitte mye...og ikke tenkt over dette før i senere tid... Falt liksom naturlig, da han liker å sitte.... Får litt dårlig samvittighet nå... ikke tenkt på at det kan være skadelig for han...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 i korte perioder av gange, ja. Hender vel 1 - 2 ganger pr. dag. Resten av tida ligger hun i fanget eller på golvet på leketeppet, hvis hun ikke sover da.
MONAK Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Min gutt fikk ikke sitte på fanget før han var sterk nok i ryggen til å holde seg oppreist selv. Han lå tvers over fanget mitt og koste seg. Når de er 1-2 mnd gamle har de null muskulatur, og henger som en potetsekk hvis man setter dem opp. Kan umulig være bra for ryggen. Det er nå min mening.
**Frøken84** Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 snuppa mi skulle sitte hun.. nekta og ligge.. så hvis man la henne ned så krommma hun seg som en banan.. hehe..
ramløsa- nok en gang Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Har ikke særlig kunnskap om saken, men er det ikke litt rart om de ikke kan sitte støttet opp før de kan sitte av seg selv? Er jo enklere å sitte støttet opp, vel, og dermed ikke så stor belastning? Har også latt ham sitte med god støtte, dvs holdt ham godt opp, eller solid trykket inntil egen kropp- får nå håpe det ikke har gjort stor skade, han virker både frisk og sterk
MathildeC Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har lest at babyer kan sitte f.eks i sofaen, stoettet opp med puter og liknende, saa de kan se mer. Er vel mange meninger om dette som med alt annet. Selv har jeg vaert "hysterisk" og vaert veeeldig redd for alt annet enn liggende stilling. Sikker litt i overkant. For naa naar jenta vaaer er litt over 3 mnd har jeg latt henne "sitte" paa fanget samt ride ride ranke og hun elsker det. Men heller ikke dette gjoer jeg noe saerlig da, er fortsatt redd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå