Gå til innhold

Er han et KISS-barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2 mnd vil bare ligge med hodet til sin venstre side. Bakhodet begynner å bli flatt på denne siden pga det. Fysio sa vi bare skulle stimulere ved lek osv til å få han til å snu seg mot andre siden...men dette går ikke, han snur hodet litt over "midten"...og så følger han bare med øynene. Begynner å bli litt bekymret... føler ikke dette hjelper så mye, da han bare "faller" tilbake i samme stilling. Prøver å støtte opp ved å rulle et teppe rundt hodet, men han ender i samme stilling likevel...

Fysio mente han ikke nødvendigvis hadde KISS-syndrom...?

Dere som har hatt samme problem med deres små, hva funket? Hva gjør manuellterapeut? Har bestilt time hos kiropraktor til han...for å se om det kan hjelpe, han mente han var veldig stiv i nakken.

Hva bør gjøres? Redd det skal få følger for utviklingen hans...

Hilsen bekymret mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi hadde det samme problemet med junior, men etter 2-3 behandlinger hos manuellterapeut var han som ny! Har ikke hatt problemer etterpå :-)

Vi gikk til fysioterapeut også, men det hjalp ikke.Selv om vi trente med han hjemme.

Så glem helsestasjon,helsesøster,fysioterapeut....de kan lite eller ingenting om KISS er mine erfaringer - dessverre.

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hovedside

Lykke til :-)

Skrevet

Garantert at det er noen blokkeringer/låsninger som gjør gutten din stiv.

Trenger ikke være mer enn en liten behandling hos manuell terapeut før han er helt fin. Jeg går til en MT selv (bekkenløsning) og han kikka litt på min skjevhodete gutt som også hadde fått litt bananform i kroppen, klemte og trykket litt, og VIPS så er han ikke stiv i det hele tatt. Blokkeringer i den øverste nakkevirvelen etter fødselen, sa han. Og at det er veldig vanlig. Han er forresten spesialist på kiss-kidd.

Skrevet

Jeg har nettopp kommet hjem fra manuellterapaut nå (Bjørn Helgar). Vi var til behandling for 13 dager siden, men jenta mi har blitt stiv i nakken igjen, så vi måtte tilbake i dag. Han er veldig flink. Vil råde deg til å oppsøke manuellterapaut forran kiropraktor, da disse har mer greie på KISS. Det står en liste over behandlere inne på kiss-kidd.no.

Helsestasjoner er lite flinke til å sende videre KISS-barn, men ikke alle, for det var fysioterapauten på helsestasjonen som sendte oss videre! ;-)

Det blir nok bra skal du se. De aller fleste KISS-barn blir friske etter noen få behandlinger. Lykke til!

Skrevet

HI...

Må dere betale for manuellterapeut? Kanskje jeg burde oppsøke en...

Føler ikke fysio er tilstrekkelig, fikk bare beskjed om å trene hjemme, men det er ikke lett å få han til å vri hodet til andre siden.

Skal prøve kiropraktor, se om det blir bedre...

Skrevet

Jenta vår er KISS-barn, og vi fikk god hjelp av manuellterapeut. Hun hadde høyre side som "tvangsside", ble flat på høyre side bak, og nektet å ta pupp.

Vil anbefale deg å ta kontakt med manuellterapeut ja. Min erfaring er at få innen vanlig medisin har kjennskap til KISS.

Lykke til :)

Skrevet

Det kan godt hende at han har KISS. I hvert fall synes jeg du gjør lurt i å sjekke det når det er som det er. Jeg ville heller gått til MT enn kiropraktor. Kiropraktorenes metode virker mer brutal enn MT'enes. Dersom hodet er blitt veldig flatt, ville jeg også gått til osteopat, f.eks. Majorstuen Osteopati (tror de har info på nettsiden sin).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...