Gå til innhold

Hei:) Kan noen svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min første gang her inne så dette er litt nytt for meg. Det jeg lurte på er om hvor lang tid det tar før egget fester seg. I følge kalkulatoren skal befruktning ha skjedd på søndag 21,å i dag(onsdag) da jeg sto opp hadde det kommet litt blod.Spotting kalles det vel her inne.. Men det er enda ei uke å 3 dager til mensen skal komme. Kan det være det som kalles festeblødning? I løpet av kvelden har brystene blitt ømme. Kan dette skje så fort som 3-4 dager etter eggløsning?

Håper noen kan hjelpe meg. dette er 2 gang med prøving så jeg er ikke så inne i dette enda.

på forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6-8 dager etter eggløsning skal egget feste seg. Anbefaler deg å sjekke ut denne nettsiden: www.pernille.info

Der finner du svar på det aller meste man kan lure på når man prøver ;)

Man kan få ømme pupper helt fra EL til mens... Det trenger ikke nødvendigvis å være et graviditets symptom... Etter noen måneder finner man ut at de fleste symptomer på graviditet (utenom uteblivende mens og positiv gravitest :P) også er tegn på at mensen kommer... Trist men sant... Lykke til med prøvingen.

Skrevet

hei hei og velkommen inn hit!

Ville bare legge til at ja,- ømme bryster kan komme så fort etter at egget har festet seg. Jeg har vanligvis ømme pupper hver syklus og de kommer ca tre dager etter EL og blir bare ømmere og ømmere frem til IKM. Men nå når jeg var gravid (men spira ville desverre ikke bli så lenge..) fikk jeg ikke ømme pupper før ca dag 6-7 etter EL, altså rundt den tida egget festet seg.

Så jeg vil absolutt si det er håp for deg! Men man må jo slevfølgelig prøve å være litt nøktern også da, hehe. Men er det sånn at du pleier å ha ømme pupper før mensen?Og en liten blødning rundt feste tider er jo alltid positivt!(men det kan være mange andre grunner til blodet også, f.eks sex, en liten rift der inne, rester fra forrige mens som har "hengt" igjen osv.)

Lykke til og håper du kan flytte videre til 1.trimester snart!

Skrevet

Tusen takk for svar:) Så bra med en sånn plass hvor man kan få svar fra så mange vise jenter:)

Brystene bruker å være ømme sånn ca 4 5 dager før mens,så dette er tidligere enn vanlig.

Er veldig spent ja:)

Lykke til dere oxo,så snakkes vi forhåpentligvis på 1 trimester snart;)

Skrevet

Jeg tror det stemmer at det vanligvis tar 6-8 dager før egget fester seg, ja. Det er menge som opplever veldige tidlige symptomer, slik de du nevner. Jeg har blitt gravid to ganger, og har kjent det veldig tidlig begge gangene.

Jeg krysser fingrene for at det er en spire på gang hos dere! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...